خدمت جاده‌صاف‌کن‌های FATF به آمریکا

کد خبر: 1082955

پیامد اجرای FATF از سوی دولت خودتحریمی بوده است؛ خرداد 96 اسناد خیانت‌آمیزی افشا شد که نشان می‌داد برخی بانک‌ها در راستای عمل به توصیه‌های FATF، همکاری با برخی ارگان‌های داخلی را که از سوی دشمنان ملت تحریم‌شده‌اند، قطع کرده‌اند. صرافی‌هایی که با ایران کار می‌کردند را همکاری با FATF لو داد.

خدمت جاده‌صاف‌کن‌های FATF به آمریکا

روزنامه دنیای اقتصاد دیروز ذیل اظهارات اخیر روحانی درباره FATF نوشت: «مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بار‌ها‌و‌بار‌ها گفته‌اند که حضور یا عدم حضور ایران در لیست سیاه FATF تاثیری در اقتصاد ندارد حال آنکه مسئولان اقتصادی دولت و کارشناسان بار‌ها‌و‌بار‌ها با سند و مدرک و منطق و دلیل بر این گفته‌ها خط بطلان کشیده‌اند.»

گفتنی است موافقان FATF نه تنها از خط بطلان کشیدن! بر دلایل متقن و منطقی منتقدان عاجزند بلکه باید پاسخ دهند که چرا علی‌رغم اجرای 39 بند از 41 بند تعهداتی را که دولت مخفیانه به FATF داده‌ است، نه تنها تغییر مثبتی نسبت به ایران رخ نداده بلکه محدودیت‌ها بیش‌تر شد. نظام سلطه با بهانه و ابزار FATF به دنبال دستیابی به اطلاعات مالی و بستن منافذ اقتصادی ایران در شرایط تحریم است، جاده‌صاف‌کن‌هایی هم در داخل نقشه آنها را پیاده می‌کنند.

این طیف قبل از امضای برجام فریاد می‌زدند که اگر توافق هسته‌ای اجرا شود، تمام تحریم‌ها برداشته و از جمله مبادلات بانکی با دنیا آغاز می‌شود، امروز می‌گویند باید بهFATF ملحق شویم تا تبادلات انجام شود!

پیامد اجرای FATF از سوی دولت خودتحریمی بوده است؛ خرداد 96 اسناد خیانت‌آمیزی افشا شد که نشان می‌داد برخی بانک‌ها در راستای عمل به توصیه‌های FATF، همکاری با برخی ارگان‌های داخلی را که از سوی دشمنان ملت تحریم‌شده‌اند، قطع کرده‌اند. صرافی‌هایی که با ایران کار می‌کردند را همکاری با FATF لو داد. کار گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اسفند 97 با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با ‌اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.

خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته بود: برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است.

یادآور می‌شود، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفته بود: «از شخص وزیر امور خارجه (محمد جواد ظریف) سؤال کردم و گفتم اگر جمهوری اسلامی ایران، همه تعهدات را بپذیرد آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف خارج شود یا اتفاق دیگری رقم می‌خورد. ظریف گفت، خیر هیچ تضمین و تعهدی وجود ندارد.»

زنگنه، وزیر نفت گفته بود که هرچه نفت از کانال‌های غیررسمی ‌صادر کردیم، پولش را گرفتیم و فقط پول فروش نفت از کانال‌های رسمی ‌را دریافت نکردیم.

کار گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اسفند 97 با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با ‌اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است./ کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها