پرتره

وزیری که محبوب نبود

کد خبر: 1082980

عبدالرضا رحمانی فضلی علی‌رغم انتقادات بسیاری که به عملکردش وارد بود، هشت سال وزیر ماند و در آخرین روزهای عمر دولت دومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

وزیری که محبوب نبود

گروه سیاست سایت فردا - نمایندگان مجلس امروز از پاسخ‌ وزیر کشور درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران قانع نشدند و به «رحمانی فضلی» کارت زرد دادند. این نخستین کارت زرد او در دولت دوازدهم است اما در دولت اول روحانی نیز یک کارت زرد به خاطر  بی‌تفاوتی نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش گرفته بود. 

رحمانی فضلی را می‌توان یکی از مورد توجه‌ترین وزرای دولت روحانی دانست. دو کارت زرد مورد اشاره را از مجالس اصولگرا گرفته اما هیچ وقت هم وزیر محبوب اصلاح‌طلبان نبوده است. او در سال 92 در حالی وزیر شد که اصلاح‌طلبان منتظر سپردن مسئولیت وزارت کشور به علی یونسی بودند. برای همین وقتی روحانی، رحمانی فضلی را به مجلس معرفی کرد او را شرط علی لاریجانی برای رای اعتماد دادن به کابینه دانستند. حتی صادق زیباکلام معرفی وی را نشانه مصالحه و موافقت روحانی با سایر مراکز قدرت دانسته بود.

هشت سال گذشته و رحمانی فضلی در مقاطع مختلفی مورد انتقادات شدید اصلاح‌طلبان قرار گرفت. از دی ماه 96 گرفته تا آبان 98. شاهد آنکه علی مطهری در روز ۱۶ اردیبهشت ۹۹ در آخرین نطق خود در مجلس دهم دوباره وزارت کشور را مسئول سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ دانسته و بار دیگر از رئیس مجلس دهم خواسته بود که طرح استیضاح وزیر کشور را که همچنان به قوت خود باقی است و از نصاب قانونی برخوردار است در دستور کار قرار دهد.

دوره هشت ساله وزارت او البته با حواشی دیگری هم همراه بود مثلا آن وقت که از نقش پول‌های کثیف در انتخابات گفت و خیلی زود هم حرفش را پس گرفت. 

با همه این اوصاف او همان طور که به عنوان وزیر معرفی شده بود، در همه مدت از گزند اعتراضات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان که هر یک در مواردی از نگاه خود نسبت به عملکرد او نقدهای جدی داشتند؛ وزیر ماند و حالا در آخرین روزهای عمر دولت یک کارت زرد دیگر گرفته است.

 

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها