فرانسه ایران را تهدید کرد

کد خبر: 1083196

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادعا کرد اگر ایران به میز مذاکرات برنگردد، لغو تحریم‌ها به تأخیر می‌افتد.

فرانسه ایران را تهدید کرد

به گزارش یورو نیوز؛ اگنس فون درمول، گفت: «ضروری است که ایران به میز مذاکره برگردد. در جریان شش دور گذشته پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما ایران، با اعمالش، همچنان به وخامت اوضاع هسته‌ای ادامه می‌دهد. اگر ایران همین راه را ادامه دهد، نه تنها زمان رسیدن به توافقی برای لغو تحریم‌ها به تأخیر می‌افتد بلکه این احتمال وجود دارد که مذاکرات وین پایان یابد و فرصت احیای برجام به خطر بیفتد.»

درمول در ادامه گفت: «ما در حال رایزنی نزدیک با شرکای اروپایی خود و سایر شرکای برجام همچنین با ایالات متحده درباره این وضعیت هستیم؛ با این هدف که مذاکرات هرچه سریعتر از سر گرفته شوند و یک توافق حاصل گردد.»

اظهارات این مقام فرانسوی در حالی است که مذاکرات ظرف 5 ماه گذشته ادامه داشت اما در اثر کارشکنی و زیاده‌خواهی آمریکا (و همراهی سه دولت اروپایی) به هیچ نتیجه‌ای در زمینه لغو توأم با ضمانت 1500 تحریم پسابرجامی نرسید؛ بلکه آمریکایی‌ها حتی با لحنی طلبکارانه خواستار افزایش برخی تعهدات ایران در برجام و همچنین طرح طلبکارهای جدید (در حوزه قدرت دفاعی منطقه‌ای ایران) شدند.

به بیان دیگر اگر بنا بود توافقی حاصل شود و حداقل حقوق ایران در زمینه لغو تحریم‌ها و اخذ تضمین لازم تأمین گردد، باید در همین 5 ماه اتفاق می‌افتاد اما آمریکا و سه دولت اروپایی ثابت کردند هیچ انگیزه سازنده در این زمینه ندارند و صرفاً می‌خواهند کلاهبرداری 6 سال گذشته را تکرار کنند.

دولت فرانسه یکی از طرف‌های برجام است که پس از خروج آمریکا از برجام (اردیبهشت 97)، از ترامپ پیروی کرد و توافق‌های اقتصادی انجام شده را زیر پا گذاشت. این نقض قراردادها (توتال، پژو و رنو و ایرباس) همچنان ادامه دارد./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها