رهبر انقلاب: حادثه غدیر جزو وقایع تردیدناپذیر تاریخ است

کد خبر: 1083317

حادثه‌ غدیر جزو حوادث و وقایع تردید‌ناپذیر است، حالا در جزئیات و گوشه کناره‌هایش در طول تاریخ بعضی از نویسندگان و تاریخ‌نویسان و امثال اینها یک تردیدهایی سعی کردند ایجاد بکنند که پاسخ داده شده همه‌ی اینها.

رهبر انقلاب: حادثه غدیر جزو وقایع تردیدناپذیر تاریخ است

رهبر انقلاب فرمودند: حادثه‌ غدیر جزو حوادث و وقایع تردید‌ناپذیر است، حالا در جزئیات و گوشه کناره‌هایش در طول تاریخ بعضی از نویسندگان و تاریخ‌نویسان و امثال اینها یک تردیدهایی سعی کردند ایجاد بکنند که پاسخ داده شده همه‌ی اینها.

لکن اصل این واقعه و اینکه رسول مکرم (صلی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم)  در این حادثه امیرالمؤمنین را با این عنوان «من کنتم مولای فهذا علی مولای» معرفی کرد، در این هیچ تردید نیست، این جزو وقایع تردیدناپذیر است.

 عید غدیر هم از همان قرون اول اسلامی یک عید رایج بوده، یک مواردی در تاریخ هست که مرحوم علامه‌ی امینی در الغدیر ذکر میکنند که در فلان جا نوشته این حادثه‌ اتفاق افتاد «و کان ذلک یوم الغدیر» یا «یوم ثامن عشر من ذی‌الحجه و ذی‌الحجه» مثلاً، یعنی موارد متعددی را در تاریخ اسلام، از همان صدر اول به‌عنوان عید غدیر ذکر کردند، در خلفای فاطمی، در مصر، در جاهای دیگر.

 ان‌شاءاللّه که این عید بر همه‌ مسلمانان مبارک باشد، بر مردم عزیز ما هم مبارک باشد و ان‌شاءاللّه که دلهای خوشی مردم پیدا کنند، مشکلاتی هست برطرف بشود ان‌شاءاللّه.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها