پیشنهاد فریدون عباسی به مذاکره با روس ها درباره نیروگاه بوشهر

کد خبر: 1083454

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم تدوین راهبرد هسته‌ای کشور، از اعمال سلیقه‌های شخصی و حزبی در فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

پیشنهاد فریدون عباسی به مذاکره با روس ها درباره نیروگاه بوشهر

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات دولت مردمی برای ارتقای صنعت هسته‌ای اظهار داشت: نظام ما باید راهبرد خود را در توسعه فعالیت‌های هسته‌ای روشن کند و تا دولت‌ها تصرفی در این موضوع نکنند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال تولید برق به روش هسته‌ای و همچنین کاربرد پرتوها در زندگی مردم هستیم، باید این راهبرد را تعیین کنیم تا دولت بر مبنای این راهبرد عمل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه در چند سال اخیر سلیقه‌های شخصی و حزبی بر مسائل راهبردی تأثیرگذار بوده و مقابل این بحث ایستاده و جهت آن را عوض کرده است.

عباسی گفت: دولت فعلی در شروع کار باید بدهی واحد یکم نیروگاه بوشهر را پرداخت کند. پشتیبانی فنی را اولویت داده و بودجه لازم برای خرید قطعات یدکی و تأمین سوخت این نیروگاه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دو واحد نیروگاهی در بوشهر در دست ساخت است، گفت: باید بودجه این دو واحد تقویت شود و با شرکت روسی مذاکره‌ای انجام شود تا زمان‌بندی‌ها برای تحویل این نیروگاه‌ها کوتاه‌تر شود تا در آینده‌ای نزدیک به دو هزار مگاوات برق هسته‌ای دست پیدا کنیم و برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی نظام اعلام شود.

عباسی در خصوص کاربرد پرتوها در زندگی مردم، تأکید کرد: باید در راستای تحقیقات و تولید مواد در این زمینه اقدامات جدی انجام داد و این موضوع را از حالت لوکس خارج کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه گداخت باید عقب‌افتادگی‌های گذشته با به میدان آوردن توانمندی‌های ایران در زمینه رآکتور و غنی‌سازی و لیزر جبران شود تا در کوتاه‌مدت در این زمینه در تراز فعالیت‌های روز دنیا قرار بگیریم و حداکثر تا سال ۱۴۱۰ در این زمینه به جایگاهی برسیم که با کشورهای دیگر در زمینه گداخت رقابت کرده و در پروژه‌های جهانی مشارکت کنیم./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها