معرفی ۲ وزیر برای وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت رئیسی

کد خبر: 1084038

عضو کمیسیون عمران گفت در صورتی که طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به قانون تبدیل شود دولت سیزدهم باید برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی دو وزیر به مجلس معرفی کند.

معرفی ۲ وزیر برای وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت رئیسی

علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت کمیسیون عمران با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری گفت:طرح مذکور برای رسیدگی به جلسه علنی ارجاع شد که در جلسه اخیر مجلس وکلای ملت با تفکیک وزارت راه و شهرسازی با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: ارزیابی عملکرد حمل و نقل و شهرسازی و مسکن نشان می‌دهد که تجربه ادغام این دو وزارتخانه چندان موفق نبوده چرا که به اهداف خود در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و حمل و نقل نرسیدیم؛ و بعضا این 2 بخش در وزارت راه و شهرسازی به جای اینکه تکمیل کننده یک‌دیگر باشند، مانع یکدیگر بودند.

خانی با بیان اینکه سالانه به تولید یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، ادامه داد:اما حدود 300 هزار واحد مسکونی در سال ساخته می‌شود لذا برای رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی کشور درحوزه ساخت واحد مسکونی باید 4 میلیون واحد مسکونی ساخته شود و تا زمانی که نتوانیم این کمبودها را جبران کنیم مشکلات حوزه مسکن حل نشده و ادامه دار خواهد بود.

نماینده شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه بازار مسکن و مصالح ساختمانی از کنترل خارج شده است، گفت:برای حل مشکلات حوزه مسکن و کنترل قیمت ها و همچنین جبران عقب ماندگی در تولید مسکن نیاز به وزارتخانه‌ای چابک درحوزه مسکن و شهرسازی هستیم.

خانی با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن و تسریع در توسعه زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین اهداف این طرح است، گفت:طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی برای دولت بار مالی نداشته و تمامی زیر ساخت های آن نیز فراهم است.

نماینده شاهرود در مجلس بیان کرد: در صورتی که این طرح به قانون تبدیل شود دولت سیزدهم باید برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی 2 وزیر به مجلس معرفی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها