زنگنه: پرونده کرسنت هنوز باز است

کد خبر: 1084447

وزیر نفت از صدور اولین رأی پرونده کرسنت در ماه سپتامبر خبر داد و گفت: پرونده کرسنت و پرونده بابک زنجانی هنوز باز است.

زنگنه: پرونده کرسنت هنوز باز است
وزیر نفت از صدور اولین رأی پرونده کرسنت در ماه سپتامبر خبر داد و گفت: پرونده کرسنت و پرونده بابک زنجانی هنوز باز است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده کرسنت هنوز باز است و برآورد می شود که در سپتامبر (شهریور- مهر) رای نخست کرسنت صادر خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه "پرونده بابک زنجانی همچنان باز است و در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود"، گفت: ما تلاش کردیم تا در این دوره بابک زنجانی جدیدی تولید نشود.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می شود و اینکه در زمستان به مشکل تأمین سوخت برمی خوریم یا خیر، بستگی به میزان مصرف گاز در زمستان دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه "هنوز روزانه حدود 5500 تن گاز مایع در کشور توزیع می شود که حدود 3000 تن بیش از نیاز مصرف داخلی است"، گفت: با سامانه سدف که امروز رونمایی شد می توان نیاز واقعی را شناسایی کرد و در دولت بعدی می توانند از عرضه بیش از نیاز جلوگیری کنند اما باید توجه داشته باشند که مسائل اجتماعی که حول و حوش مصرف گاز مایع توزیع شده به وجود آمده، باید حل و فصل شود و ساماندهی عرضه گاز مایع با توجه به مسائل اجتماعی صورت گیرد.

وی ادامه داد: سامانه‌ای با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای درخواست همه فراورده‌های نفتی طراحی شده و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد، بستری را فراهم کرده تا افرادی که درخواست فراورده دارند در این سامانه به صورت سیستمی بررسی می‌شود و اگر تایید شد، سوخت به آنان تعلق می‌گیرد؛ این سامانه جزو پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترلی قاچاق در کشور است که شامل گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و غیره می شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: گازرسانی گسترده مصرف سوخت مایع را کم کرده و با این سامانه جلوی قاچاق گرفته شده و به جای آن فراورده ها از مسیر  رسمی صادر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها