حضور هیاتی از کردستان عراق در مراسم تحلیف رئیسی

کد خبر: 1084496

رئیس دولت اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی بلند پایه در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی شرکت می کند.

حضور هیاتی از کردستان عراق در مراسم تحلیف رئیسی

کویستان محمد، وزیر کار وامور اجتماعی در دولت اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با شبکه رووداو اعلام کرد که هیاتی بلند پایه از اقلیم کردستان به ریاست نیچروان بارزانی، رئیس دولت این اقلیم امروز سه شنبه به منظور شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران سفر خواهد کرد.

کویستان محمد که خودش نیز یکی از اعضای این هیات است اعلام کرد که محمد حمه سعید، وزیر فرهنگ وجوانان و سفین دزیی، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق و نمایندگانی از احزاب سیاسی این اقلیم به همراه بارزانی به ایران خواهند آمد.

به گزارش ایسنا، سید نظام‌الدین موسوی،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری ظهر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند که ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیات‌های پارلمانی، روسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: در این مراسم نمایندگان دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، IPU و اتحادیه اروپا، اتحادیه اوراسیا، اتحادیه بین المجالس، اتحادیه بین المجالس اسلامی، بین المجالس آسیایی، اکو و نمایندگان شخصیت های برجسته ادیان و مذاهب و همچنین شخصیت های موثر فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام حضور خواهند یافت. همچنین تمهیدات ترافیکی برای این مراسم اندیشیده شده که به اطلاع مردم پایتخت خواهد رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها