تکرار ادعاها علیه ایران از سوی بوریس جانسون

کد خبر: 1084505

نخست وزیر انگلیس با تکرار ادعای مقامات این کشور مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی، گفت که این اقدام پیامدهایی خواهد داشت و ایران باید با آن مواجه شود.

تکرار ادعاها علیه ایران از سوی بوریس جانسون

نخست وزیر انگلیس با تکرار ادعای مقامات این کشور مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی، گفت که این اقدام پیامدهایی خواهد داشت و ایران باید با آن مواجه شود.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پی هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در آب های بین المللی عمان، روز دوشنبه با ادعاهایی علیه نقش ایران در این رخ داد گفت که ایران باید با پیامدهای آنچه حمله  «ظالمانه اش»  به کشتی اسرائیلی در سواحل عمان می خواند، مواجه شود.

او در این باره به خبرنگاران گفت: ایران باید با عواقب کاری که انجام داده است مواجه شود. این به وضوح یک حمله غیرقابل قبول و ظالمانه علیه کشتی رانی تجاری بوده است.

جانسون همچنین گفت: یک شهروند انگلیسی جان باخت. واقعا مهم است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی دریانوردی در جهان احترام بگذارد و انگلیس به پافشاری بر سر آن ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح می شود که،  

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

همچنین خطیب زاده روز دوشنبه در توییتی نوشت:

ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند.

هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها