نخستین سفر وزیر خارجه عمان به تهران/عمان: به همکاری با دولت جدید ایران ادامه می‌دهیم

کد خبر: 1084638

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز (سه‌شنبه) در تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخستین سفر وزیر خارجه عمان به تهران/عمان: به همکاری با دولت جدید ایران ادامه می‌دهیم

 «بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان که در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و همتای ایرانی خود و همچنین شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نظر می‌رسد مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی محور این گفت‌وگوها بوده است.

این نخستین سفر البوسعیدی بعد از تصدی به این سمت است.

وی به عنوان فرستاده ویژه سلطان عمان در مراسم تحلیف شرکت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عمان چندی پیش در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در حل بحران یمن گفت:‌ «ما بر این باوریم که نقش ایران حمایت از  تلاش‌ها برای برقراری صلح  و ثباتی است که ما خواهان آن هستیم».

«هیثم بن طارق» سلطان عمان هم پس از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات، در پیامی به وی تبریک گفت.

محمدجواد ظریف به مناسبت عید سعید قربان نیز تلفنی با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اوایل اردیبهشت ماه نیز در سفر به چند کشور منطقه به مسقط نیز رفت و با همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

 وزیر خارجه عمان در دیدار با ظریف: به همکاری با دولت جدید ایران ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه عمان در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است، گفت: این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم است و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

* استمرار روند همکاری‌های ایران و عمان در دولت آیت‌الله رئیسی

ظریف در این ملاقات ضمن تمجید از روابط متمایز جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و تلاش‌های طرفین در ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه بر استمرار این روند در دولت آیت‌الله رئیسی تأکید و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران و دولت آینده در گسترش روابط با همسایگان را تبیین کرد.

بدر البوسعیدی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های هشت ساله وزیر امور خارجه کشورمان در گسترش روابط دوجانبه با عمان اظهار داشت: سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است و این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم سلطان عمان در استمرار دیدگاه سلطان فقید عمان می‌باشد و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

 وی گفت: سلطنت عمان تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه برای تقویت عنصر گفت‌وگو به کار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، این نخستین سفر بدر البوسعیدی پس از تصدی به سمت وزیر خارجه است. ظریف به مناسبت عید سعید قربان تلفنی با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده بود.

وی همچنین اردیبهشت در سفری به چند کشور منطقه به مسقط رفت و با همتای عمانی دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها