قالیباف: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی ایران است

کد خبر: 1084977

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی نیجریه به ایران گفت: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی ایران است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، 13مردادماه) با سینی عمرو رئیس مجلس نیجریه که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی نیجریه به ایران بر تداوم و تعمیق همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک مجدد به سینی عمرو به عنوان رئیس مجلس نیجریه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بر تقویت مراودات با جمهوری نیجریه تاکید دارد.

وی همچنین افزود: در مجلس شورای اسلامی گروه دوستی پارلمانی نیجریه تشکیل شده است و امیدواریم در دوره پیش رو شاهد تقویت مناسبات گروه های دوستی دو کشور باشیم.

قالیباف در پایان از مواضع سازنده نیجریه در خصوص جمهوری اسلامی ایران در دوره ای که ریاست شورای امنیت را برعهده داشت تشکر و قدردانی کرد و بر تقویت همکاری های دو طرف در مجامع پارلمانی تاکید کرد.

سینی عمرو رئیس مجلس نیجریه نیز ضمن تاکید بر تقویت روابط دو کشور ایران و نیجریه برمبنای علایق مشترک، خواستار تعمیق روابط همه جانبه شد.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از نگاه مثبت رئیس جمهور ایران نسبت به تعاملات دوستانه ایران و نیجریه بر آمادگی رئیس جمهور و پارلمان نیجریه جهت گسترش همکاری های همه جانبه تاکید کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها