رئیسی: آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، خشمگینند

کد خبر: 1085017

رئیس جمهور گفت: آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، خشمگینند، اما بی‌تردید کشورهای آزادیخواه می توانند خارج از اراده مستکبران، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

رئیسی:  آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، خشمگینند

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار «رخلیو مایتا» وزیر امور خارجه بولیوی، با بیان اینکه سطح کنونی روابط دو کشور را با توجه به ظرفیت های گسترده ای که وجود دارد ناکافی می دانیم، اظهارداشت: باید با مشارکت یکدیگر سازوکارهایی برای توسعه همه جانبه روابط در عرصه های مختلف ترسیم کنیم.

رئیسی با اشاره به اهمیت توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های ایران و بولیوی، خاطرنشان کرد: دو کشور از زمینه های فراوانی برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند که باید شناسایی و در جهت بهبود مناسبات و منافع دو ملت استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به ناخرسندی  آمریکا از روند توسعه روابط ایران با بولیوی و سایر کشورهای آمریکای لاتین، تصریح کرد: مصمم هستیم خارج از اراده مستکبران روابط خود را در راستای منافع دو ملت، هر چه بیشتر افزایش دهیم.

آیت الله رئیسی گفت: آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، ناراحت و خشمگین هستند اما بی تردید کشورهای مستقل و آزادیخواهی مانند بولیوی می توانند خارج از اراده مستکبران، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

رخلیو مایتا وزیر امور خارجه بولیوی نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک دولت و ملت بولیوی، علاقه مندی و اراده کشورش را برای تعیمق و تقویت پیوندهای دوستی با ایران مورد تاکید قرار داد و گفت: به رغم کارشکنی های آمریکا مصمم هستیم سطح روابط با تهران را در همه حوزه ها، ارتقا دهیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها