در دیدار وزیر فرهنگ غنا

قالیباف: مراودات اقتصادی ایران و غنا در دوره جدید تقویت شود

کد خبر: 1085051

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ غنا به همکاری های دو کشور در دوره جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: مجلس آماده گسترش مناسبات پارلمانی و تقویت و تحکیم روابط دوستانه فی‌مابین است.

قالیباف: مراودات اقتصادی ایران و غنا در دوره جدید تقویت شود

 محمدباقر قالیباف عصر امروز (چهارشنبه، 13 مردادماه) با ابراهیم محمد آوال دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مناسبات دوستانه دو کشور گفت: همکاری های خوب میان جمهوری اسلامی ایران و غنا در دوره جنگ تحمیلی در مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد هیچگاه فراموش نخواهد شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر جایگاه موثر پارلمان های دو کشىور تاکید کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی جهت تبادل هیأت و گسترش مناسبات پارلمانی میان نمایندگان مجالس دو کشور از تقویت و تحکیم روابط دوستانه فیمابین استقبال می‌کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه همکاری های  اقتصادی و تجاری دو کشور اشاره کرد و تصریح کرد: غنا جزو اولین شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران در قاره  آفریقا طی چند سال اخیر بوده است. امیدواریم مراودات اقتصادی فیمابین در دوره جدید تقویت شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فعالیت نهادهای علمی و آموزشی ایران در غنا بویژه فعالیت جامعه المصطفی به عنوان نمونه موفقی از همکاریهای علمی و فرهنگی دو کشور، بر حمایت از تداوم و توسعه فعالیت آنها در آینده تاکید کرد. 

* ابراز امیدواری غنا برای تسریع در رفع تحریم های کاخ سفید علیه ایران

ابراهیم محمد آوال وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری غنا نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت و ملت غنا همیشه قدران کمک های ایران بویژه در زمینه های آموزشی و بهداشتی است. 

ابراهیم محمد آوال در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از یکجانبه گرایی آمریکا و اعمال تحریم های کاخ سفید علیه ملت ایران افزود: امیداوریم هر چه زودتر تمامی تحریمهای اعمال شده توسط دولت آمریکا رفع شود. 

وی در پایان این نشست ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور بر لزوم تحکیم و گسترش بیش از پیش مراودات و مبادلات فیمابین در کلیه زمینه‌ها به ویژه ارتباطات فرهنگی، پارلمانی و اقتصادی تأکید کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها