گزارش یک عکس

جانشین ظریف؟

کد خبر: 1085089

حضور حسین امیرعبداللهیان در کنار ظریف در دیدار وزیر خارجه بوسنی با رییس جمهور جدید گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انتصاب او به عنوان وزیر خارجه را افزایش داد.

جانشین ظریف؟

گروه سیاست سیاست فردا – سید ابراهیم رئیسی امروز در مجلس سوگند خورده و آنطور که اعلام شده، لیست وزرای پیشنهادی خود را روز یکشنبه به مجلس ارسال خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای احتمالی اما همچنان ادامه دارد. مثلا بحث درباره وزارت خارجه از دیروز خیلی داغ‌تر شده است. دلیلش نیز آن است که رئیس جمهور جدید از دیروز جلسات رسمی و بازدیدهای خود  را شروع کرد. یکی از این جلسات ملاقات با وزیرخارجه بوسنی بود و عکسی که از این دیدار دیپلماتیک بیرون آمد سبب افزایش احتمالات مبنی بر انتصاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه شد. 

امیرعبدالهیان

او در این دیدار همراه رئیسی بود و کنار محمد جواد ظریف نشست. از همین رو بسیاری از رسانه‌ها اینطور تلقی کردند که وی به جای ظریف راهی مجموعه وزارت خارجه در میدان مشق خواهد شد. 

امیرعبداللهیان متولد سال 43 و جوان است اما با توجه به گمانه‌زنی‌های موجود جوان‌ترین وزیر دولت سیزدهم نخواهد بود. او در عرصه سیاست خارجی سابق قابل توجهی دارد. زمانی که علی اکبر صالحی وزیر بود، معاون وی شد و حتی در سه سال اول دوره ظریف هم همین سمت را به عهده داشت. آن زمان که معاونت عربی و آفریقایی وزارت خارجه برکنار شد قرار بود سفیر ایراد در عمان شود اما خودش نپذیرفت. امیرعبداللهیان از دوره علی لاریجانی تا کنون دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل بوده است. ضمن اینکه دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین است.

او را بیشتربه خاطر مواضع صریح مبنی بر تحرک فعال در منطقه که وی را در بحرانهای عراق، سوریه و تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا برجسته ساخت، می‌شناسند. هم‌اکنون نیز مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه است. 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها