حاشیه های مراسم تحلیف/

استقبال نمایندگان مجلس از دیپلماسی خارجی رییسی

کد خبر: 1085280

سخنرانی امروز آیت الله رییسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با استقبال پرشور نمایندگان مجلس و میهمانان خارجی حاضر در مراسم مواجه شد.

استقبال نمایندگان مجلس از دیپلماسی خارجی رییسی

پیش از آغاز مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان نمایندگان با حضور در صحن پارلمان به خوش و بش و گپ و گفت پرداختند که حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تذکر چندباره از نمایندگان درخواست کرد تا در صندلی های مستقر شوند و در ضمن وضعیت کرونا را در نظر داشته باشند.

به دلیل ازدحام بیش از اندازه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی امکان فاصله گذاری اجتماعی در صحن امکان پذیر نبود از این رو بیشتر میهمانان خارجی و نمایندگان بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر نشستند ولی فاصله اجتماعی در جایگاه خبرنگاران و میهمانانی که در طبقه دوم حضور داشتند کاملا رعایت شده بود.

ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه با نواخته شدن سرود ملی کشورمان توسط رزم نوازان ارتش و با به صدا درآمدن زنگ جلسه علنی مجلس مراسم تحلیف با حضور ۲۶۵ نماینده و  حضور مقامات لشکری و کشوری و میهمانان خارجی به صورت رسمی آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه وارد صحن علنی پارلمان شد که هم زمان با ورود وی نمایندگان با فرستادن صلوات به وی خیر مقدم گفتند، آیت الله رییسی به همراه محمد باقر قالیباف و علی نیکزاد وارد مجلس شورای اسلامی شد.

بسیاری از میهمانان به دلیل آنکه در ردیف های جلویی صحن علنی مجلس جایی نبود به قسمت های انتهایی مجلس شورای اسلامی راهنمایی و در آنجا مستقر شدند.

پس از زده شدن زنگ آغاز جلسه مجلس شورای اسلامی توسط محمد باقر قالیباف وی از حضور میهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

در این جلسه آیاتی از سوره نحل آیات 89 تا 91 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، قاری قرآن پس از پایین آمدن از جایگاه مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.

هنگام سخنرانی آیت الله رییسی خصوصا در موضوع دیپلماسی خارجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارها با احسنت احسنت گفتن از سخنان وی استقبال کردند.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود، تصریح کرد: از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند، حمایت خواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوندان خود می‌داند.

وی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی خود را ارتقا روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و خواهان عزت و اعتلای آنها شد.

پس از سخنرانی آیت الله رییسی وی سوگندنامه خود را امضا کرد و سپس رییس قوه قضاییه و دبیر شورای نگهبان نیز متن سوگندنامه را امضا کردند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: اما با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جلو انداختن معرفی وزیران، قرار بر این است در آغاز هفته آینده طبق هماهنگی‌های انجام شده فهرست اسامی پیشنهادی دولت سیزدهم معرفی شود.

رییس مجلس تصریح کرد: ما هم در مجلس مصمم هستیم بررسی ها را در کمیسیون‌های تخصصی به صورت منسجم و پیوسته و در صحن علنی مجلس در ۲ یا ۳ نوبت کاری انجام دهیم.

پس از به صدا درآمدن زنگ پایان جلسه نمایندگان به دور آیت الله رییسی حلقه زده و با وی برای دقایقی به گفت وگو پرداختند و سپس وی را بدرقه کردند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها