نکته­‌ای که اصلاح‌طلبان از فهمش عاجزند!

کد خبر: 1085460

دولت‌های غربی در پی ریزی برنامه‌ای بلندمدت در مورد نقشه راه مذاکرات برجامی هیچ جایی برای منافع ملت ایران در نظر نگرفته‌اند و از آن برجام آبی برای ایران گرم نخواهد شد. این همان نکته‌ای است که طیف اصلاح‌طلب از فهم آن عاجز هستند.

نکته­‌ای که اصلاح‌طلبان از فهمش عاجزند!

روزنامه شرق در شماره پیشین خود نوشت: «اینکه رئیس‌جمهور جدید با برجام چه خواهد کرد، طبیعتا نیاز به گذشتن زمان دارد، اما با توجه به اظهارات جناب آقای رئیسی در مناظرات ریاست‌جمهوری درباره برجام که اصل توافق را رد نکردند، طبیعتا سه احتمال درباره فرجام برجام در دولت رئیسی متصور است...»

این روزنامه در ادامه آورده است: «احتمال نخست- دولت جدید با یک دیپلماسی مقتدر بتواند آمریکا و پنج کشور دیگر طرف برجام را به عقب‌نشینی وادار کرده و اشکالاتی که درحال‌حاضر به برجام گرفته می‌شود، رفع شود و یک توافق خوب برای جمهوری اسلامی رقم بخورد و نظام به اهداف خود در توافق هسته‌ای برسد.»

یادداشت مذکور سپس افزوده است: «احتمال دوم- دولت آقای رئیسی، برجام را در همین حد و حدودی که تیم مذاکره‌کننده قبلی، به آن رسیده است، بپذیرد و سپس در تبلیغات اعلام شود که از توافق بد دولت روحانی به یک توافق خوب رسیدیم‌. احتمال سوم- دولت جدید، براساس راهبردی متفاوت، به برجام بازنگردد و مذاکرات بدون نتیجه خاتمه یابد و شرایط به همان وضعیت دولت ترامپ بازگردد.»

روزنامه شرق در ادامه تاکید کرد: «اتفاق اول اگر امکان تحققش باشد، اتفاقی مطلوب و آرزوی همه ماست، قطعا همین تیم مذاکره قبلی نیز آرزو دارند تیم جدید بدون دادن امتیازات فعلی، بتوانند امتیازات بیش‌تری بگیرند، اما اینکه این آرزو چه میزان امکان تحقق دارد، باید بررسی شود.»

در ادامه این متن می‌خوانیم: «اتفاق دوم نیز اگرچه از نظر سیاسی و اخلاقی چندان مطلوب دولت فعلی نیست اما به‌لحاظ مصالح جامعه پذیرفتنی است و حتی اگر دولت جدید بخواهد از همین توافق استفاده تبلیغاتی کند. اصلاح‌طلبان و جریان میانه‌رو با وجود زیان تبلیغاتی باید از این تصمیم حمایت و با آن همراهی کنند تا مشکلات جامعه حل شود و مردم از این شرایط سخت خارج شوند...»

گویا اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند از خواب بیدار شوند. پذیرفتن برجام در همین حد و حدود که در سال 1394 به اجرا درآمد اگر دردی را دوا می‌کرد که خب از دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان (تدبیر و امید) گره گشایی می‌نمود. ضمن آنکه باید گفت دولت‌های غربی در پی ریزی برنامه‌ای بلندمدت در مورد نقشه راه مذاکرات برجامی هیچ جایی برای منافع ملت ایران در نظر نگرفته‌اند و از آن برجام آبی برای ایران گرم نخواهد شد. این همان نکته‌ای است که طیف اصلاح‌طلب از فهم آن عاجز هستند./ کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها