انتقاد تند روزنامه اصلاح‌طلب به دولت روحانی

کد خبر: 1085954

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید؛ امیدی به پاسخگویی در دولت روحانی نبود و این امید می‌رود که دولت جدید به خاطر ریاست آقای رئیسی دولتی پاسخگو باشد.

انتقاد تند روزنامه اصلاح‌طلب به دولت روحانی

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با عنوان «دوران پاسخگویی شروع شده» نوشت: احساس مسئولیت و پاسخگویی در قبال رفتارهای فردی و اجتماعی نشانه بارزی از بلوغ فکری و رشد عقلی می‌باشد. در نظام‌های سیاسی، نظریه‌های مردم‌سالاری بر اساس مطالبه‌گری و پاسخگویی از طرف دولتمردان ارکان اصلی و ثابت می‌باشند. حرکت منطقی و مستمر یک نظام سیاسی اگر بر دو محور یاد شده (مطالبه‌گری و پاسخگویی) استوار باشد هیچ تهدیدی بر آن کارگر و موثر نخواهد افتاد. مصیبت و شکست از زمان و نقطه‌ای آغاز می‌گردد که دولتمردان به خودسری و عدم پاسخگویی و مردم به رفاه‌طلبی و بی‌اعتنایی به مطالبه‌گری خو کنند. درست است که بسیاری از حوادث و رخدادهای طبیعی غیرقابل پیش‌بینی و پیشگیری می‌باشند، اما می‌توان با امکانات و تجهیزات فیزیکی آثار و عوارض آن را به حداقل رساند. شوربختانه در هشت سال گذشته دو خصلت مطالبه‌گری و پاسخگویی کمرنگ شده وحتی گاهی اصلا به دست فراموشی سپرده می‌شد. از تصادف قطار و سانحه اتوبوس دانشجویان و سیل‌های شمال و جنوب کشور تا گرانی‌های طاقت‌فرسای اقلام ضروری و دفن جوجه‌های یک روزه و شیرپاشی در جاده‌ها که بگذریم از سوءاستفاده‌ای نجومی که جان به لبمان کرده‌اند نمی‌توان گذشت. عضویت بعضی از آقازاده‌ها در شرکت‌های اقماری و دریافت چندین حقوق از مراکزی که حتی دفاتر آنها را ‌بلد نیستند، تحصیل کردگان و متخصصان بیکار را به فرار (بخوانیم مهاجرت) وادار نموده است. اگر تاکسی‌های اینترنتی تاسیس نمی‌شدند معلوم نبود تکلیف هزاران جوان تحصیلکرده و بیکار کشور مخصوصا در تهران چه بود؟

در سال‌های گذشته نه تنها پاسخگویی و احساس مسئولیت بلکه مطالبه و پرسشگری نیز به رفتارهای ویرانگر و ضدامنیتی تعبیر میشد. اما در دولت سیزدهم به یمن حضور یکی از صاحب‌نظرترین مدیران فساد ستیز، امید مردم و نخبگان پررنگ و پررنگتر گردیده و رئیس‌جمهور محترم به خوبی واقفند که مردم حضور و وجود وی را خاکریز مقابله با فساد و رانت تلقی کرده و بر این امیدها ثابت قدم و استوارند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها