آقای زیباکلام از چه چیزی ناراحت است؟

کد خبر: 1086468

صادق زیباکلام به‌خاطر تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران خرده‌گیری کرد.

آقای زیباکلام از چه چیزی ناراحت است؟

او در توییتر نوشت: «اگر آقای روحانی دو روز بعد از مراسم تحلیف‌شان یک ساعت با آقای مکرون صحبت می‌کردند، متهم می‌شدند به ارسال چراغ سبز به غربی‌ها و اتکا به آنان به جای تکیه بر توانمندی‌های داخلی. اما اگر جناب رئیسی انجام دهند، نشان از عزت و عزم و اراده انقلابی است و نشاندن غربی‌های زورگو سر جایشان».

یادآور می‌شود این تماس از سوی ماکرون و پس از آغاز به کار آقای رئیسی انجام شده و احتمالا اگر رئیس‌جمهور فرانسه تماس نمی‌گرفت و پیروزی آقای رئیسی را تبریک نمی‌گفت، آقای زیباکلام از زاویه دیگری عیب‌جویی می‌کرد، مبنی بر اینکه «ماکرون با روحانی تلفنی گفت‌و‌گو می‌کرد، اما چرا با رئیسی تماس نگرفت؟ دیدید منزوی شدیم»!

ثانیا آقای رئیسی در این گفت‌و‌گوی تلفنی با‌ اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی آمریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین‌المللی، گفت: آمریکایی‌ها با وضع تحریم‌های جدید تعهدات خود را به‌طور آشکار نقض کرده و حتی تحریم‌های جدید را به حوزه اقلام بشردوستانه هم کشاندند. آمریکا و اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند،

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی نسبت به تامین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج ‌فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب‌کننده امنیت مقابله خواهد کرد.

خب! آقای زیباکلام از چه چیزی ناراحت است: از اینکه رئیس‌جمهور فرانسه تماس گرفته و آغاز مسئولیت آقای رئیسی را تبریک گفته؟ یا اینکه رئیس‌جمهور کشورمان از عهدشکنی آمریکا و اروپا انتقاد کرده و خواسته که به تعهدات‌شان عمل کنند؟

شاید هم زیباکلام انتظار داشته آقای رئیسی به سیاق روحانی رفتار کند و مثلا بگوید «رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت در سال ۲۰۱۳، تصمیم قطعی برای جنگ با ایران را گرفته بودیم. وقتی شما آمدید، ما منصرف شدیم و گزینه جنگ کنار رفت»! و یا مثلا بعد از تماس بگوید «رئیس‌جمهور فرانسه گفت یکی از اهداف ما، ایجاد‌ اشتغال برای جوانان ایران است»؟!

می‌شود هم با توجه به شخصیت خاص آقای زیباکلام این احتمال را داد که او اصلا به رئیسی و روحانی کاری ندارد، و به سیاق همیشگی‌اش، با ربط و بی‌ربط باید غُر بزند و مخالف‌خوانی کند؟!/کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها