نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با واعظ آشتیانی

تیم اقتصادی دولت باید حتما یک لیدر داشته باشد

کد خبر: 1087327

واعظ آشتیانی گفت: برداشت من این است که در چیدمان تیم اقتصادی دولت سهم خواهی اتفاق افتاده است. اما با این حال امیدوارم که این تیم بتواند خوب و اثرگذار باشد.

تیم اقتصادی دولت باید حتما یک لیدر داشته باشد

گروه سیاست سایت فردا – سیدابراهیم رئیسی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و رسانه‌ها نیز وارد فضای تحلیل و بررسی شدند. بررسی سوابق و عملکرد هر یک از وزرا در دستور کار است و تا همین جا هم انتقاداتی به کابینه احتمالی وارد شده است. از جوانی و بی‌تجربگی برخی گزینه‌ها گرفته تا حضور برخی دیگر در دولت احمدی‌نژاد. 

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با سایت «فردا» با تاکید بر اینکه «آنچه برای من حائز اهمیت است تیم اقتصادی است» گفت: «یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بحث اقتصاد، تولید، صنعت و اشتغال است. لذا پیشنهاد بنده این است که تیم اقتصادی دولت حتما یک لیدر داشته باشد. اینکه بگوییم تیم اقتصادی متشکل از وزارت‌خانه‌های اقتصاد، صمت، کار و رفاه و سازمان برنامه است، کافی نیست زیرا در گذشته همه این‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند».

وی افزود: «دغدغه من این است که تیم اقتصادی دولت چه مورد انتقاد کارشناسان باشد یا نباشد، یکدست باشد و یک فرد هم لیدری این شخصیت حقوقی را داشته باشد. گزارش دهی نوبه‌ای، نظارت بر برنامه‌ها و اهداف را نیز داشته باشند».

واعظ آشتیانی ابراز امیدوار کرد که « افراد انتخاب شده که از مجلس رای اعتماد می‌گیرند بتوانند اهداف رئیس جمهور را محقق کنند».

وی تاکید کرد: «اینکه افرادی را به عنوان مدیر یا تئوریسین انتخاب کنیم اما آنها نتواند در سازمان‌های خود کارآمدها را انتخاب کنند، سبب ادامه همان گذشته خواهد بود. بنابراین نیازمند وحدت رویه در تیم اقتصادی، همچنین لیدر و مدیران کارآمد، شجاع، خوش فکر و ایده‌پرداز هستیم. اگر این موارد فراهم شود می‌توان خوشبین بود».

این فعال سیاسی اصولگرا صحبت از اینکه کدام وزیر چقدر توانایی دارد را یا ندارد را زودهنگام دانست و گفت: «این مباحث درجای خود محفظ و نقدها نیز قابل احترام است اما شخصا معتقدم که اگر آنچه اشاره کردم محقق شود می‌توان امیدوار بود ه فضای اقتصادی کشور به سوی تعادل حرکت کند و اگر این طور نباشد، احتمالا چالش جدیدی رقم خواهد خورد».

وی همچنین گفت: «در بخش اقتصادی افراد انتخاب شده جوان هستند و امیدوارم که این نیروهایی که به عنوان وزیر در حوزه اقتصادی معرفی شده‌اند بتوانند در تعامل چندسویه به یک نتیجه مثبت برسند. مساله مهم این است که اگرچه جوان‌گرایی خوب است اما نمی‌توان در شرایط ناپایدار آن را کلید زد و باید نیروهای جدید و جوان را یک فضای تعادل نسبتی تزریق کنیم. فضای اقتصاد ما فضای آزمون و خطا نیست. باید بسیار مراقب باشیم و داشته‌ها خود را مدیریت کنیم و آنچه را که احیانا از دست داده‌ایم مدیریت کنیم و به یک نتیجه مثبت برسیم».

واعظ آشتیانی ادامه داد: «برداشت من این است که در چیدمان تیم اقتصادی دولت سهم خواهی اتفاق افتاده است. اما با این حال امیدوارم که این تیم بتواند خوب و اثرگذار باشد».

وی همچنین در واکنش به اینکه رسانه‌ها محمد مخبر را با توجه به حواشی اخیر لیدر اقتصادی دولت تلقی می‌کنند، گفت: «اگر فرض را بر این بگذاریم که گمانه‌زنی رسانه‌ها درست باشد، امیدوار اتفاقات مثبتی رخ دهد. تاکید می‌کنم که در گذشته هم اسم تیم اقتصادی را داشتیم اما هر سازمان و وزارتخانه‌ای به صورت جزیره عمل می‌کرد. اکنون اگر فرض کنیم که آقای مخبر لیدری تیم اقتصادی دولت را به عهده گرفته باشند، انتظار داریم که در آینده حرف‌ها جدید و مثبتی برای گفتن داشته باشند».

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها