رئیس بانک مرکزی با نظر وزیر اقتصاد تعیین می‌شود

کد خبر: 1087641

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: رییس جمهوری پیشنهاد وزیر پیشنهادی اقتصاد در زمینه انتخاب رییس کل بانک مرکزی را پذیرفت تا بین وزارتخانه و بانک مرکزی تعامل ایجاد شود.

رئیس بانک مرکزی با نظر وزیر  اقتصاد تعیین می‌شود

احد آزادی خواه عصر یکشنبه پس از نشست اعای کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در جمع خبرنگاران افزود: آقای خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در نشست کمیسیون کشاورزی حاضر شد و برنامه‌های خود را ارایه کرد و نمایندگان نیز مسائلی را در خصوص اصلاح نظام بانکی، درآمدهای مالیاتی و کیفیت مدیریت نقدینگی در کشور مطرح کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد معتقد به انضباط بانکی بود و نافرمانی بانک‌ها را امری غلط دانست، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم اعلام کرد که بانک‌ها باید در خدمت منافع ملی باشند و این وزارتخانه باید از موضع انفعال خارج و فعال شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد به رییس جمهوری پیشنهاد کرده است تا پس از انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی و با هماهنگی با وی، رییس کل بانک مرکزی انتخاب شود. ریس جمهوری هم این پیشنهاد آقای خاندوزی را پذیرفت تا تعامل بین وزارتخانه و بانک مرکزی ایجاد شود به همین دلیل نیز تا کنون رییس کل بانک مرکزی منصوب نشده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ساماندهی دیپلماسی بانکی با ۱۵ کشور منطقه را نیاز جدی دانست و معتقد است که کنترل ارز از هفته اول آغاز به کار دولت باید انجام شود.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد که مبتنی بر سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز می‌کند. باغ‌گلی مدعی بود که عضو کارگروه و پشتیبان سند تحول بنیادین بوده و با این سند آشنایی لازم دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مدارس آستان قدس رضوی را که مجموعا شامل ۱۹ مدرسه و ۷ هزار دانش آموزش می‌شود را مدیریت کرده است، گفت: آقای باغ‌گلی در رشته تحصیلی مرتبط با علوم تربیتی و جوانان تحصیل کرده که با وزارتخانه مذکور ارتباط دارد.

وی با اشاره به اشکالات اعضای کمیسیون کشاورزی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر دارا نبودن سوابق کافی برای تصدی در این وزارتخانه، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش  باید از بدنه این وزارتخانه باشد و جنس آن با سایر وزارتخانه‌ها تفاوت دارد زیرا حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون فرهنگی در سطح کشور حضور دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسائلی در زمینه شان و کرامت معلمان و دلیل برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تقویت مدارس خاص تیزهوشان، هیات امنایی و سمپاد مطرح شد، عنوان کرد: براساس نظر نمایندگان تقویت مدارس خاص مسائلی از جمله نا عدالتی آموزشی را به همراه دارد. به دلیل ابهامات بسیار زیاد نمایندگان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مقرر شد در نشست دیگری موضوعات مطرح و بررسی شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها