وعده خودرویی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

کد خبر: 1088193

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به حواشی‌های وعده تولید سه میلیون دستگاه خودرو، مشکل امروز صنعت خودرو را فعالیت در مقایس پایین دانست و تاکید کرد که با افزایش مقیاس تولید تا سال ۱۴۰۴ و دستیابی به این تعداد خودرو (سه میلیون دستگاه) کیفیت و رقابت‌پذیری افزایش و هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.

وعده خودرویی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

پیرو اینکه سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم تولید افزایشی خودرو تا به  ۶.۱ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱ و سه میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۴ را وعده کرده است،  فعالان و کارشناسان این حوزه به این موضوع واکنش نشان داده و موضوعاتی همچون امکان یا عدم امکان تامین بنزین یا برای خودروهای برقی، برق مورد نیاز در کشور راه مطرح کرده اند. 

بر این اساس، وی  در این رابطه در حاشیه جلسات کمیسون توضیح داد: برای اقتصادی شدن صنعت خودرو ایران، نیاز است که مقیاس آن افزایش پیدا کند. یکی از مشکلات فعلی این صنعت این است که در مقیاس پایین تولید صورت می گیرد و همین در مقیاس کم، کار کردن سبب شده که هزینه تمام شده افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه، حرف امروز ما نیست؛ ١٠ سال پیش سیاستهای صنعت های خودرو تدوین شده و براساس آن سیاست ها مقرر شده که در سال ١٤٠٤، تولید خودرو به سه میلیون دستگاه برسد که دو میلیون آن سهم مصرف داخلی و یک میلیون سهم صادرات خواهد بود. 

فاطمی امین تاکید کرد: آنچه که بنده اعلام کرده ام، روند تولید آن هم برای همان سال ١٤٠٤ خواهد بود که رقم خواهد خورد و برای امسال یا سال آینده نیست. همانطور هم که اشاره شد، سیاست‌گذاریهای تدوین شده سال های گذشته است و بنده نیز با آن موافق هستم؛ چراکه افزایش مقیاس، قطعا بر افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها و رقابت پذیری تاثیر بسیار خواهد داشت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها