برنامه‌های امیرعبداللهیان برای تعامل با کشورهای همسایه

کد خبر: 1088232

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تعامل با کشورهای همسایه، تعیین تکلیف پرونده برجام و انتخاب سفرا متناسب با ظرفیت کشورها از برنامه‌های آقای امیرعبدالهیان بود.

برنامه‌های امیرعبداللهیان برای تعامل با کشورهای همسایه

 نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تعامل با کشورهای همسایه، تعیین تکلیف پرونده برجام و انتخاب سفرا متناسب با ظرفیت کشورها از برنامه‌های آقای امیرعبدالهیان بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «سیدجواد حسینی‌کیا» در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه در این نشست برنامه‌ جامعی را ارائه کرد. براساس گفته‌های امیرعبدالهیان، دیپلماسی آینده باید براساس مسائل اقتصادی شکل گیرد و سفرا باید متناسب با ظرفیت هر کشور انتخاب شوند.

وی ادامه داد: تعامل با کشورهای همسایه و تعیین تکلیف پرونده برجام از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: تاکید بر بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی، لغو روادید میان کشورهای همسایه اسلامی، مذاکرات با عربستان، فعال‌سازی معاونت‌ اقتصادی در وزارت امور خارجه، توجه به استان‌های مرزی و.. از سوالات مطرح شده در این نشست بود./ایرنا

 

تشریح برنامه های اوجی و امیرعبداللهیان در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون وزرای پیشنهادی خارجه و نفت به تشریح برنامه های خود پرداختند.

رضا حاجی پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه با اوجی وزیر پیشنهادی نفت بر لزوم جذب سرمایه مناسب برای اجرای طرح‌های توسعه صنعت نفت، حمایت از تجهیزات ساخت داخل مورد نیاز نفت و حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک‌های فناوری ‌و همچنین توجه و حمایت از متخصصان و پژوهشگران نفت و تلاش برای جلوگیری از خروج آنها از کشور و توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین دستی پتروشیمی تاکید شد.

به گفته وی نمایندگان خواستار تلاش در افزایش درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در شرایط تحریم با توجه به اهداف بودجه ۱۴۰۰ و انجام اقدامات موثر در توسعه گازرسانی شهری و روستایی نیز شدند.

حاجی پور درباره مباحث مطرح شده با حضور وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: آقای امیرعبداللهیان ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه های خود به موضوع توجه به حوزه دیپلماسی اقتصادی و هم افزایی با بخش‌های ذی ربط و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه اشاره کرد همچنین این نکته را بیان داشت که با الهام از خطوط کلی دیدگاه‌های رهبر مقام معظم رهبری و توجه به اسناد بالادستی نظام، برنامه خود را ارائه کرده و  تلاش می کند تا وزارتخانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد.

به گفته وی در این جلسه بر لزوم داشتن برنامه ای برای رسیدن به مرجعیت علمی در سند چشم انداز ۱۴۰۴، نیاز به فعالیت بیشتر وزارت خارجه و تعامل و هماهنگی بیشتر با کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تاکید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها