علی‌آبادی: ممکن است در دولت جدید هم برجام برای ما اهمیت پیدا کند

کد خبر: 1088563

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است در دولت جدید هم برجام برای ما اهمیت پیدا کند.

علی‌آبادی:  ممکن است در دولت جدید هم برجام برای ما اهمیت پیدا کند

روح‌الله لک علی‌آبادی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم، گفت: حجت الاسلام رئیسی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، سیاست خارجی را در جمله‌ای کوتاه بیان کرد که برای رفع تحریم‌ها از هر راه حل دیپلماسی استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توافق برجام در دولت قبل به شدت مورد توجه قرار گرفت و زندگی مردم وابسته به این توافق نامه شد، اظهار کرد: ممکن است در دولت جدید هم برجام برای ما اهمیت پیدا کند، ولی قطعاً تغییرات اساسی در روش و حتی سطح مذاکره به وجود خواهد آمد.

لک علی‌آبادی با اشاره به تاکید حجت الاسلام رئیسی درباره مهم‌ترین موضوع سیاست خارجی در حال حاضر، بیان کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم قطعا به دنبال تنش زدایی و ثبات با کشور‌های همسایه است، ایران همیشه از مذاکره استقبال کرده است، اما فرق مذاکره در دولت جدید با دولت‌های قبلی این است که غربی‌ها از باج خواهی‌های خود ناامید خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طرف‌های مذاکره کننده برجامی در گذشته به دنبال مذاکره‌ای برد_برد بودند، گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکایی باید بدانند که اگر خواهان تامین منافعشان در منطقه خاورمیانه هستند، باید متوجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ای باشند.

قدرت ایران در عرصه میدان، دست برتر کشورمان در مذاکرات بین المللی است

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر حادثه خیز بودن منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: تقریبا هر روز در خاورمیانه مسئله‌ای در یمن، مصر، افغانستان و... وجود دارد و کشور‌های جهان فهمیدند که نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرتی در این منطقه نادیده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دست برتر ایران در مذاکرات بین المللی، قدرتی است که کشورمان در عرصه میدان دارد، بیان کرد: در دیپلماسی دست کشورمان بسته نیست، با توجه به شرایط کنونی به نظرم امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت خارجه دولت سیزدهم، فردی باتجربه و از جنس همین وزارتخانه است، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقت نظر زیادی را در انتخاب وی در نظر گرفت، چراکه برای وزیر خارجه، شناخت دهکده جهانی و داشتن علم مسائل خاورمیانه و بین الملل لازم است، همچنین وزیر باید سالم باشد و ما به او اعتماد صد در صد داشته باشیم.

لک علی آبادی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی علیرغم داشتن دانش مسائل سیاست خارجی، در مذاکرات وارد شدند و به منافع جمهوری اسلامی ضربه وارد کردند، در نتیجه حجت الاسلام رئیسی فاکتور‌های زیادی را برای انتخاب امیر عبداللهیان در نظر گرفته است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در سال‌های گذشته، آینده مذاکرات برجام در سطح وزارت خارجه نبوده و در دولت روحانی این سرنوشت صورت گرفت، پس ممکن است دوباره برجام از سطح وزارت خارجه خارج شود، باید منتظر گرفتن رای اعتماد وزیر خارجه جدید در این موضوع بود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها