آغاز بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی از روز شنبه/ادعای نمایشی بودن جلسات رأی اعتماد کذب است

کد خبر: 1088608

نمایندگان مجلس از روز شنبه ۳۰ مردادجلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت.

آغاز بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی از روز شنبه/ادعای نمایشی بودن جلسات رأی اعتماد کذب است

بر اساس اعلام هیئت رئیسه مجلس و براساس دستور کار قوه مقننه، نمایندگان از ساعت 8 صبح روز شنبه(30 مردادماه) جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت و در ابتدای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرا قرائت خواهد شد.  لازم به ذکر کمسیون‌های تخصصی مجلس در هفته گذشته 270 جلسه با 19 وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم برگزار کردند.

به گزارش تسنیم، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش این کمیسیون درباره بررسی صلاحیت حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه سیزدهم را به عنوان نخستین گزارش در صحن علنی قرائت خواهد کرد و  به این ترتیب روند بررسی صلاحیت وزرا آغاز خواهد شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی مجلس قابل پیش‌بینی نیست و ادعای نمایشی بودن جلسات رأی اعتماد به کابینه رئیسی کذب و بی‌اساس است.

سید نظام‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به ادعای افرادی که می‌گویند رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم نمایشی است و مجلس صلاحیت همه وزرای پیشنهادی رئیسی را تایید می‌کند، گفت: این ادعا دروغ محض و بی‌اساس است و ما در مجلس طبق شاخص‌ها عمل می‌کنیم و هیچ چیز در مجلس یازدهم قابل پیش‌بینی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این غیرقابل پیش‌بینی بودن، حُسن مجلس است و نشان می‌دهد که مجلس و نمایندگان مستقل هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما شاخص‌ها و ویژگی‌هایی را برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نظر گرفته‌ایم و وزرا می‌توانند بر مبنای آن شاخص‌ها، برنامه و کارنامه خود را در سامانه‌ای که مجلس در نظر گرفته است، بارگذاری کنند.

موسوی اظهار داشت: یکی از ایراداتی که در گذشته وجود داشت، این بود که سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب توسط برخی از مسئولان اجرا نمی‌شد اما مجلس شورای اسلامی و دولت فعلی الان در این زمینه با هم هماهنگ هستند و تاکید دارند که باید ذیل سیاست‌های مشخص و ابلاغی کلان نظام حرکت کنند.

وی گفت: البته اینکه در دولت چه کسانی می‌توانند سیاست‌های کلان نظام را اجرا کنند، بستگی به تصمیم مجلس دارد. وزرای پیشنهادی باید برنامه و کارنامه خود را ارائه دهند، از خودشان دفاع کنند و نمایندگان مجلس هم بر اساس آن رأی می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هماهنگی بین دولت و مجلس به معنای هماهنگی در اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری است اما در اینکه چه کسی می‌تواند آن برنامه‌ها را اجرا کند، بستگی به نظر نمایندگان و توانمندی وزرای آینده دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ پیش فرضی درباره رأی نمایندگان قابل پذیرش نیست و هر احتمالی ممکن است در زمینه رأی اعتماد به وزرا بیفتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها