میرتاج الدینی: دولت رئیسی سفره مردم را به مذاکرات پیوند نخواهد زد

کد خبر: 1088885

نماینده تبریز در مجلس در موافقت با کلیت کابینه پیشنهادی گفت: در حوزه روابط بین الملل، تعامل با کشورهای جهان و منطقه به ویژه همسایگان و ایجاد پیمان منطقه ای با اولویت اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاران خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

میرتاج الدینی: دولت رئیسی سفره مردم را به مذاکرات پیوند نخواهد زد

حجت الاسلام  محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت کابینه دولت سیزدهم طی سخنانی اظهار داشت: گلایه ای از همکار گرامی مان دارم که در مخالفت با کلیت دولت مطالبی را بیان شد. اینکه  خدمات نظام جمهوری اسلامی در طول 42 سال را نادیده بگیریم و یک عکسی که چند سال قبل  در یک قبرستانی به شکل مشکوک پخش شده بود در صحن مجلس به نمایش بگذاریم، این روا نیست.

وی افزود: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده است، چه از نظر وخامت پاندمی کرونا و چه از نظر سخت شدن شرایط اقتصادی و بدهی دولت که بیش از 1.5 برابر بودجه سالانه است که نمایی از شرایط اقتصادی امروز است که  برای برون رفت از این وضعیت حرکتی عالمانه، جهادی و شجاعانه می طلبد.

میرتاج الدینی گفت: دولت آقای رئیسی بر اساس شایستگی ها، مدیریت جهادی و انقلابی، پاکدستی و فساد ستیزی شکل گرفت است. جوانگرایی در این کابینه در کنار نیروهای ارزشمند، با تجربه و نخبه وجود دارد که امیدواریم دولت با پشتیبانی مجلس در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کند.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: در برنامه دولت سیزدهم مسئله اشتغال زایی، بهبود معیشت مردم، رونق تولید، خودکفایی، اصلاح نظام بانکی که به درستی از سوی آقای بحرینی به آن اشاره کردند، مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این اصلاح نظام بانکی، رفع موانع تولید و رفع خودتحریمی ها باید مورد تاکید دولت آقای رئیسی باشد.

وی افزود: اما در حوزه روابط بین الملل، تعامل با کشورهای جهان و منطقه به ویژه همسایگان، داشتن رویکرد اقتصادی و ایجاد پیمان منطقه ای با اولویت اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاران خارجی و توجه به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور از مهمترین اولویت های برنامه دولت سیزدهم است.

میرتاج الدینی  با تاکید بر اینکه رفع تحریم های ظالمانه باید در اولویت وزارت امور خارجه دولت سیزدهم باشد، گفت:  در این رابطه با تغییر رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد اقتدار دولت این قدرت را دارد که بتواند چک وصول نشده برجام را نقد کند. در عین حال در سیاست خارجی دولت آقای رئیسی بر این مسئله نیز تاکید شده است که اقتصاد و سفره مردم را به مذاکرات پیوند نخواهند زد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها