در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

راستی: امتیاز کابینه آقای رئیسی انقلابی، جوان و جهادی بودن آن است

کد خبر: 1088948

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: امتیاز کابینه رئیس جمهور؛ جوان بودن، غیرجناحی بودن، جهادی، پاک دست، انقلابی، ولایی و آشنا به کشور است، اجازه دهیم فرزندان راستین انقلاب با فکری نو، آموزش و پرورش را سامان دهند.

راستی: امتیاز کابینه آقای رئیسی انقلابی، جوان و جهادی بودن آن است

جعفر راستی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 30 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جابجایی قدرت در قوه مجریه، امیدآفرین است، گفت: حضور افراد جدید با اراده و ابتکارات نو برای همه به ویژه جوانان امیدآفرین است و این امیدآفرینی بسیار مغتنم است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جابجایی دولت برای صاحبان فکر و اندیشه فرصتی است که با دقت خطاهای دوران گذشته را پیدا و راه حل آن را ارائه کنند. خدا را شاکرم بعد از چند دهه فرصت داد تا مردم ایران بتوانند یک رئیس جمهور انقلابی، جهادی و پاک دست داشته باشند. به جرأت می توان گفت که در هیچ دوره ای فرزندان راستین انقلاب در متن حکومت نبودند.

وی ادامه داد: کمتر زمانی بود که قوای مقننه، قضائیه و مجریه به اتفاق انقلابی و جهادی باشند، بنابراین از مجلس انقلابی می خواهم که گل به خودی نزند. امتیازات کابینه رئیس جمهور؛ جوان بودن، غیرجناحی بودن، جهادی، پاک دست، انقلابی، ولایی و آشنا به کشور است. آنهایی که می گویند جوان بودن باغگلی مشکل ایجاد می کنند، دقت کنند پیامبر اکرم (ص) در 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند و حضرت علی (ع) در 36 سالگی به امامت رسیدند.

راستی تصریح کرد: عمده مسئولان منصوب شده توسط امام راحل جوان بودند، همانگونه که مقام معظم رهبری در زمان در اختیار گرفتن ریاست جمهوری کشور 42 سال بیشتر نداشتند و حتی دارای تجربه قبلی هم نبودند، بیش از 20 نفر از فرماندهان موثر جنگ تحمیلی کمتر از 26 سال سن داشتند و از دانشگاه و مدرسه و محل کار بدون تجربه به حوزه جنگ وارد شدند، آنها نان صلابت خود را خوردند. 80 درصد فرماندهان جبهه مقاومت سوری، عراقی، لبنانی، افغانی، ایرانی از جوانان بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: این اشکالاتی که شما می گیرید، گل به خودی است، مگر شهید رجایی در زمان حضور در وزارت آموزش و پرورش بیشتر از 45 سال سن داشت؟ ضمن اینکه هیچگونه تجربه قبلی هم در این عرصه نداشت. یک سال وزارت این شهید با طول دوران حضور دوستان در آموزش و پرورش برابری می کند. تکه کلام حاج قاسم این بود که خدا به اخلاص، برکت می دهد و شهادت این شهید بزرگوار تفسیر این جمله بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان مطرح شدن نام باغگلی برای وزارت آموزش و پرورش تمام شبکه های معاند به وی حمله کردند، امام راحل (ره) همیشه می فرمودند هر زمان در میدان جنگ گم شدید، نگاه کنید که دشمن به کجا تیراندازی می کند، بدانید که آنجا خاکریز خودی است. آن آقایی که از بدنه وزارت آموزش و پرورش ایراد می گیرند، در این 12 دوره کجا بودند؟ همانها معاون و مدیر در این وزارتخانه بودند.

وی افزود: اجازه دهید یک بار هم فرزندان راستین انقلاب با فکر نو، وزارت آموزش و پرورش را سامان دهند، مراقب باشیم تسلیم توطئه دشمن نشویم. آنها نسل آینده را هدف قرار داده اند. آن دوستانی که اعتراض می کنند، کدام یک از آنها علیه سند 2030 اعتراض کرده است؟ اکنون به یک فکر نو و جوان نیاز داریم، زیرا نسلی که در زیر بیرق 2030 پرورش پیدا کند، نمی تواند مانند جوانان 8 سال دفاع مقدس مبارزه کند و هزاران کیلومتر دورتر از اینجا در منطقه صفر مرزی رژیم صهیونیستی، روز اشغالگران را به شب تبدیل کند.

راستی خطاب به معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش گفت: بدانید جوانی مانند باغگلی می تواند تحولی باورنکردنی در این وزارتخانه ایجاد کند. وی طبق قول هایی که داده است، می تواند مشکلات را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: ما ضمن آنکه با دولت سیزدهم، همکاری خواهیم کرد، اما از جایگاه مجلس نیز دفاع خواهیم کرد. وزرای پیشنهادی بدانند با بودن نمایندگان انقلابی نمی توانند 4 یا 8 سال بر قدرت تکیه بزنند، اگر اکنون نظر مساعد نسبت به وزارت آنها می دهید، احتمالا بعد از یک سال در صورت عدم به وعده هایی که داده اند و اینکه متوجه شویم دولت آقای رئیسی از محور خدمت رسانی خارج شده، حتما اقدام لازم را انجام خواهیم داد و شخص من به عنوان اولین نفر بر علیه دولت صحبت خواهم کرد.

وی تاکید کرد: مصلحت مجلس انقلابی این است که بتواند انسان هایی با فکر نو، فارغ از جریانات قبلی را انتخاب کند. متاسفانه برخی به مغزشان ویروس افتاده و ول نمی کنند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها