دلیل موافقت شریعتی نیاسر با برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات: گزینه پیشنهادی جوان آسانسوری نیست، عملگراست

کد خبر: 1088994

نماینده تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نقاط مثبت زارع‌پور، ارتباطش با بدنه اپراتورهای مخابراتی کشور و در حوزه تلکام است.

دلیل موافقت شریعتی نیاسر با برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات: گزینه پیشنهادی جوان آسانسوری نیست، عملگراست

مالک شریعتی نیاسر در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: همکار عزیزمان آقای عنابستانی مباحث انتقادی که نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح کردند احتمالا درباره عملکرد دولت روحانی و وزارت دوران آقای جهرمی بوده که آنها را به آقای زارع‌پور گفتند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد آقای زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات مایه پیشرفت و افتخار است، ادامه داد: جوانی از خطه مقاومت و شهیدپرور کرمان به عنوان وزیر ارتباطات پیشنهاد شده که عامل پیشرفت این وزارتخانه خواهد بود؛ چراکه جوانی نخبه است. 

 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت کارنامه زراع‌پور اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت وی، ارتباطش با بدنه اپراتورهای مخابراتی کشور و در حوزه تلکام است. 

وی افزود: در شبکه ملی اهدافی با شاخص رسیدن به پهنای باند ٢۵ مگابیت مطرح است که امروز با آن بسیار فاصله داریم. همچنین تحقق افزایش رضایت‌مندی مردم  در گروه افزایش کیفیت خدمات است که با توسعه دیتا سنتر، افزایش پهنای باند، تکمیل فیبر نوری، توسعه سرویس‌های پایه مانند موتور جستجوی بومی محقق می‌شود.

 وی با تاکید بر موضوع راه‌اندازی و توسعه دولت الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک بسیار اهمیت دارد چراکه وقتی دولت وعده و برنامه فسادستیری را می‌دهد این اقدام جز با شفافیت محقق نخواهد شد که راهکار شفافیت هم راه‌اندازی و توسعه دولت الکترونیک است که آقای زراع‌پور در این زمینه در قوه قضاییه عملکرد خوبی داشته به طوری با اقدامات انجام شده در شرایط کرونا باعث کاهش مراجعه حضوری مردم شده‌ است. 

شریعتی نیاسر با اشاره به ویژگی‌های دانستن، خواستن و توانستن در وزیر پیشنهادی ارتباطات، گفت: تسلط وی بر حوزه آی سی تی از نقاط قوت زراع‌پور در کارنامه اجرایی‌اش محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد : به خوبی می‌دانیم که چالش امروز و فردای کشور بحث فناوری است و باید دست برتر در حوزه  فناوری داشته باشیم و اگر در حوزه تلکام نتوانیم به استانداردها دست یابیم، محکوم به پسرفت هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آقای زارع‌پور به حوزه شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات وارد است، گفت: از جمله عملکرد وزیر پیشنهادی در این حوزه ایجاد مرکز فرهنگ دیجیتال است. 

 شریعتی تاکید کرد: در حالی که سهم اتصال دیجیتال نسبت به جی دی پی در دنیا حدود ٢۵ درصد است این عدد در ایران به  ۵ درصد می‌رسد که با توجه به توانایی‌های آقای زارع‌پور میتوان رشد ٢.۵ برابری این عدد را مطالبه داشته باشیم.

نماینده استان تهران با بیان اینکه متاسفانه یکی از عقب‌ماندگی‌های در این حوزه در دولت قبل تعطیلی فناوری فضایی بود، اظهار داشت: آقای زارع‌پور با استفاده از توان و تخصص داخلی می‌تواند این خلا را پوشش دهد و عقب‌ماندگی‌های فناوری فضایی را جبران کند.

شریعتی نیاسر با تاکید بر کنترل فضای مجازی گفت: کنترل فضای مجازی زمانی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که رهبری در این باره فرموده‌اند، اگر  مسئولیت رهبری را عهده‌دار نبودند حتما مدیریت و کنترل فضای مجازی را عهده‌دار می‌شدند. 

وی ادامه داد: هر چند که وزیر گذشته با وعده کنترل فضای مجازی از مجلس رأی اعتماد گرفت اما خلف وعده کرد و امروز فضای مجازی کاملا رها شده است و متاسفانه صاحب ندارد و دولت گذشته از این مسئولیت شانه خالی کرد اما وزیر پیشنهادی این وعده را داده است که هم مسئولیت سخت افزاری و هم نرم افزاری فضای مجازی را بپذیرد و خدمات پیشرفته با توجه به سنین مختلف مصرف‌کننده فضای مجازی ارائه دهد.

شریعتی نیاسر تاکید کرد : می‌دانیم که آقای زارع‌پور جوان آسانسوری نیست و مسئول و مدیر عملگرا است./ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها