موافقت کمیسیون شوراها با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات

کد خبر: 1089130

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات را منطبق با اسناد بالادستی و مورد تایید این کمیسیون عنوان کرد.

موافقت کمیسیون شوراها با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات

در سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر پیشنهادی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و «روح الله نجابت» گزارش سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور را در صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات قرائت کرد.

نجابت گفت: حجت الاسلام والمسلمین خطیب در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه قم شد و مراحل حوزه دروس فقه و اصول را از محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی)،  آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی و مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی بهره برد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: همچنین وزیر پیشنهادی در زمان آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ در ستاد فرماندهی شهید باقری فعالیت کرده و در سال ۱۳۶۴ وارد وزارت اطلاعات شده و از سال ۸۹ در دفتر مقام معظم رهبری مشغول به کار شده و از سال  ۹۱ عهده دار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه شد و از  سال ۹۸ تاکنون در آستان قدس رضوی حضور داشته است.

نجابت با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه کمیسیون امور داخلی و ارائه برنامه پیشنهادی، گفت: نخست مقابله هوشمندانه با بنیان‌ها، روندها، گلوگاه ها و شریان های اصلی فساد اقتصادی، اجتماعی،  فرهنگی و... از برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

نماینده مردم شیراز افزود: دومین برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات استفاده حداکثری از نیروهای انقلابی و اجرایی وزارتخانه با اولویت جوانان انقلابی و حزب اللهی است و سومین برنامه او تقویت و فعال‌سازی دیپلماسی پنهان برای تبادل اطلاعاتی موثر و افزایش نفوذ بر عمق استراتژی نظام بر کشورهای هم‌پیمان منطقه و فرامنطقه و حمایت از نهضت‌های اسلامی، حزب الله و همکاری  و همراهی با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با جبهه مقاومت است.

وی در توضیح چهارمین برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: مقابله، پیشگیرانه، هدفمند و هوشمندانه در برابر جریان نفوذ در ساختار حاکمیتی و اجرایی به ویژه مراکز حساس کشور از برنامه های خطیب است./ ایرنا

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها