در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات؛

جعفری: «خطیب» اولین وزیر ازمجموعه وزارت اطلاعات است

کد خبر: 1089132

نماینده مردم بروجن گفت: حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب اولین وزیری است که از داخل مجموعه وزارت اطلاعات انتخاب شده است.

جعفری: «خطیب» اولین وزیر ازمجموعه وزارت اطلاعات است

حجت الاسلام امیر قلی جعفری بروجنی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات، گفت: اصالت و جایگاه وزارت اطلاعات برای همه ما روشن است و برای آنکه هر فعالیتی در جغرافیای ایران شکل بگیرد، شرط اصلی آن وجود امنیت است و همه به خوبی به حساسیت این وزارتخانه اشراف دارند.

وی با اشاره به رسالت‌های وزارت اطلاعات، افزود: این وزارتخانه در تولید اطلاعات دقیق، ایجاد امنیت پایدار و اشراف امنیتی درون و بیرون مرزهای کشور نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس تصریح کرد: کشورهای اطراف ایران، امن و آرام نیستند، بسیاری از آنان در شرایط متلاطم هستند و در این شرایط اشراف و رصد درست اطلاعاتی، یکی از ویژگی‌های اصلی وزارت اطلاعات باید باشد.

جعفری بروجنی با اشاره به رئوس برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اطلاعات، گفت: مبارزه هوشمندانه، قاطع و جدی با بانیان و شریان‌های اصلی فساد، ارتقاء روش‌های تولید و جمع‌آوری هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات، تقویت هدفمند عوامل پیشرفت و آبادانی در مناطق حساس کشور با توجه به ملاحظات امنیتی، صیانت از دارایی‌های ارزشمند و حیاتی کشورمان از جمله بنیان‌های نخبگی، جزو برنامه‌های حجت‌الاسلام خطیب است.

وی ادامه داد: کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی و اغتشاش، توسعه و تعمیق فرهنگ خلاقیت و نوآوری در تمام ابعاد دفاعی و امنیتی، برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه علمی برای دستیابی به امنیت پایدار، لزوم دفاع از نظریه انقلابی طبق گام دوم انقلاب، توجه به مدیریت جهادی و لزوم توجه به اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط با کشورهای دیگر، از مهمترین برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات است.

نماینده مردم بروجن در مجلس متذکر شد: حجت‌الاسلام خطیب از درون مجموعه وزارت اطلاعات است به گونه‌ای که از سال ۶۴ در این وزارتخانه بوده و اولین وزیر اطلاعاتی خواهد بود که از مجموعه وزارت اطلاعات انتخاب شده است.

جعفری بروجنی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خطیب به مأموریت‌های این وزارتخانه اشراف کامل دارد، گفت: خواسته نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات آن است که در صورت کسب رأی اعتماد در ساختار و معاونت‌های وزارت اطلاعات تحول ایجاد کند و همچنین به این مسئله واقف باشد که خط قرمز همه ما بحث فتنه، نفوذ و رخنه است و باید به صورت شفاف برنامه خود را در این زمینه ارائه دهد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها