نگاه‌ تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با احمد کریمی اصفهانی

غرض‌ورزی در سخنان نماینده‌ها نمی‌بینیم

کد خبر: 1089211

احمد کریمی اصفهانی گفت: من غرض‌ورزی در سخنان نماینده‌ها ندیدم و از این بابت باید از مجلس تشکر کرد. همچنین امیدواریم در ادامه هم نقدهای تخصصی تبدیل به جر و بحث نشود.

غرض‌ورزی در سخنان نماینده‌ها نمی‌بینیم

گروه سیاست فردا: نمایندگان مجلس مشغول بررسی وزرای پیشنهادی دولت هستند و در این مسیر بعضا انتقادهای صریحی هم مطرح می‌کنند تا بتوانند در نهایت با ارزیابی برای تشکیل یک دولت قوی به سید ابراهیم رئیسی کمک کرده باشد.

احمد کریمی اصفهانی درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به «فردا» گفت: «من تصور نمی‌کنم که همراهی مجلس لزوما یک‌سره رأی مثبت‌دادن به وزرای پیشنهادی باشد. آقای رئیسی یک‌تنه نمی‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند و باید کابینه‌ای قوی در کنار او باشد به همین دلیل مجلس در حال حاضر با دقت صلاحیت وزرا را بررسی می‌کند».

او ادامه داد: «مجلس به خوبی نقاط ضعف و قوت چند وزیری که ظرف دو روز گذشته بررسی شد، را بیان کرد و من غرض‌ورزی در سخنان نماینده‌ها ندیدم و از این بابت باید از مجلس تشکر کرد. همچنین امیدواریم در ادامه هم نقدهای تخصصی تبدیل به جر و بحث نشود».

این فعال سیاسی درباره اینکه احتمالا چند وزیر پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد بگیرند، بیان کرد: «من تصور می‌کنم بین سه تا چهار وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نگیرند که هیچ اشکالی هم ندارد زیرا قرار این است که کابینه‌ای قوی تشکیل شود تا بعد از چهار سال آقای رئیسی کارنامه‌ای قابل دفاع از خود و دولتش ارائه دهد».

او درباره تیم اقتصادی رئیسی هم اظهار کرد: «به نظر من تیم اقتصادی می‌توانست بهتر از آنچیزی که می‌بینیم بسته می‌شد اما امیدواریم همین تیم هماهنگ عمل کنند و باید بدانیم که علاوه بر هماهنگی میان وزرای اقتصادی باید بین تمام وزارتخانه در حوزه اقتصاد هماهنگی وجود داشته باشد زیرا نمی‌تواند وزرات گردشگری، امور خارجه یا حتی اطلاعات را جدای از مسائل اقتصادی فرض کرد».

کریمی اصفهانی در پایان درباره حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: «آقای امیرعبداللهیان فردی پر تجربه در حوزه وزارت خارجه است که سال‌ها در این وزارتخانه فعالیت کرده است و می‌داند که چه باید بکند. در سوریه هم بسیار خوب عمل کرد و عملکردش قابل دفاع است. چند سال هم مشاور رئیس‌مجلس بوده است. او فردی کم‌ادعا اما پر کار است و حتما یکی از وزرای قوی کابینه آقای رئیسی خواهد بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها