نماینده مجلس: چرا در کابینه سیزدهم از خانم ها استفاده نشده است؟

کد خبر: 1089288

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی از استفاده نکردن خانم ها و قومیت ها در کابینه سیزدهم انتقاد کرد.

نماینده مجلس: چرا در کابینه سیزدهم از خانم ها استفاده نشده است؟

سید غنی نظری در جلسه علنی نبوت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در تذکری با استناد به ماده ۷۴ آیین نامه داخلی گفت: اختلاف زبان یکی از نشانه های قدرت الهی است. قرآن می فرماید با مردم با نیکی و خوشی صحبت کنید لذا نسبت دادن عنوان جاهل به همکاری که براساس اصل ۸۶ قانون اساسی اظهارنظر کرده خلاف این آیه از قرآن است.

وی‌ادامه داد: چهره کابینه دولت سیزدهم، چهره کل کشور و تمام مردم باشد. زیبایی ایران اسلامی به اقوام بوده و در جنگ تحمیلی اقوام اعم از کرد، لر، ترک، اعراب، ترکمن ها و شمالی ها نشان دادند که وفادارترین امت به نظام هستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند گسل های قومی را فعال نکنید. کسانی این گسل ها را فعال می کنند که مطالبات به حق قومیت ها را امنیتی تلقی کرده و برچسب سیاسی می زنند، این روش جاهلانه است که ایشان به کل نمایندگان توهین می کند. نمایندگان خواهان احقاق حق اقوام، احزاب و حضور زنان در کابینه هستند. ما علاقمندیم کابینه دولت سیزدهم محکم باشد آیا طرح استفاده از زنان در کابینه و استفاده از ظرفیت قومیت ها جاهلانه است یا عالمانه و عادلانه؟

نظری در پایان گفت: صحبت های آقای ویس کرمی به لحاظ شکلی هم دارای ایراد بوده چرا که ۵ دقیقه از وقت مجلس را برای نصیحت مردم و نمایندگان گرفت در حالی که باید در مخالفت با وزیر مربوطه صحبت می کرد. نمایندگان اصرار ندارند که در کابینه قومیت ها، احزاب و زنان حضور داشته باشند بلکه می گویند چرا نباید حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اقتصادی گفت که برخی از نمایندگان  چندین بار مطالبات قومی و قبیله ای خود را در صحن علنی مطرح کردند، در حالی که براساس قرآن تفاوت رنگ پوست و نژاد برای این است که انسان ها همدیگر را بشناسند، برتری در اسلام براساس نژاد نبوده، بلکه ملاک تقوی است. زبان نیز ملاک خوبی برای تفکیک انسان ها نیست، خواهشمندم از این عناوین و ملاک های قومی و نژاد دست برداشته و به صراط قرآن کریم بازگردید. ما در انتخابمان اشتباه کرده و گمان می کنیم نژاد مشکل دارد. وزیر باتقوا انتخاب کنید، از هر نژادی باشد می تواند به ملت ایران خدمت کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها