سردار سلامی: بسیج در جنگ اقتصادی و فرهنگی در برابر دشمنان مستحکم ایستاد

کد خبر: 1089389

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیجیان قهرمان و ولایتمدار ایران همواره با مقاومت و تلاش مخلصانه خود نه تنها جنگ و محاصره اقتصادی استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب را خنثی کردند، بلکه در این مدت تمامی توطئه های دشمنان نیز دفع شد.

سردار سلامی: بسیج در جنگ اقتصادی و فرهنگی در برابر دشمنان مستحکم ایستاد

سردار حسین سلامی یکشنبه شب در جمع اعضای یکی از پایگاه‌های طرح شهید سلیمانی در شهر یزد افزود: اگر فتنه‌ای در کشور رخ داد، بسیجیان آن را خاموش کردند و دانشمندان جوان انقلابی ایران اسلامی در مقابل محاصره‌ اقتصادی استکبارجهانی، بزرگترین اختراع را خلق و کشور را از وابستگی به خارج بی‌نیاز کردند.

وی به نقش بسیجیان در مواجهه با ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن در کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز در عرصه مبارزه با این ویروس بار دیگر بسیح و نیروهای مردمی و انقلابی هستند که که کمر همت بسته و مستحکم و پایدار وارد میدان عمل شدند و خود را مخاطب مستقیم فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانند. 

فرمانده کل سپاه با اشاره اینکه حضور بسیج در حوادث مختلف موثر و بسیار تعیین کننده است،تصریح کرد: اگر سیل، زلزله و یا حادثه دیگری رخ دهد که مدیریت آن خارج از توان دستگاه های اداری کشور باشد، باز هم  بسیج در میدان ورود و این حوادث را مدیریت می کند.

سلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ داریم  هر پایگاه مقاومت بسیج در کشور، نظام جمهوری اسلامی است که باید برای رفع مسایل مردم پیش قدم شود و قبل از اینکه مردم رجوع کنند آنها برای حل مشکل  اقدام می کنند.

وی بیان کرد: بسیج در جنگ اقتصادی و فرهنگی در برابر دشمنان مستحکم ایستاد و از سرزمین اسلامی با قدرت تمام محافظت، فداکاری و دفاع کرد طوری که  هزاران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده در مقابل دشمنان خدا ایستادند و برای مردم و کشور آبرو و سرافرازی آفریدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بسیج مستضعفان را موهبت الهی دانست که از آن مردم شد و رخداد های سختی که از زمان پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تاکنون در کشور رخ داده است  به برکت بسیح مدیریت و رفع شد.

به گفته سلامی، اگر آرزو داشتیم که در رکاب اباعبدالله الحسین (ع) جهاد کنیم باید بدانیم که امروز هم میدان جهاد فراهم و این مسیر همچنان ادامه همان مسیر است.

وی همچنین عصر امروز در آیین افتتاح طرح شهبد سلیمانی در یزد با اشاره به اینکه استکبارجهانی با تحریم‌ و تهدید تلاش دارد روحیه استقامت را از مردم با بصیرت ما سلب کند گفته بود: دشمنان می خواهند با انواع توطئه، زیبایی‌ ها و برکت های انقلاب را زشت نشان دهند و با تهاجم روانی آرامش ملت قهرمان ایران را بر هم زنند.

سلامی با قدردانی از بسیجیان شرکت‌کننده در طرح شهید سلیمانی در یزد افزود: رفع تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی از جمله دغدغه های اصلی مسوولان نظام است که این موضوع به جد درحال پیگیری است.

از ۲۱ مردادماه جاری مرحله پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور ۱۵ هزار نفر از بسیجیان عضو پایگاه های مقاومت با هدف کمک به کارکنان شبکه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در ۸۲۰ باب مسجد فعال استان آغاز شد که تعداد آنها امروز ۴۰ هزار نفر اعلام شد.

تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان استان یزد در اقشار مختلف بسیج سازماندهی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها