ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن پهپاد ایرانی در سوریه

کد خبر: 1089427

در حالی که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از سرنگونی یک پهپاد در شرق سوریه خبر داده، برخی مقامات این کشور مدعی شدند که پهپاد مذکور ایرانی بوده است.

ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن پهپاد ایرانی در سوریه

به گزارش پایگاه اینترنتی «البوابه»، سرهنگ «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا شامگاه یک شنبه اعلام کرد که یکی از جنگنده های ائتلاف، روز شنبه یک هواپیمای بدون سرنشین را به عنوان یک تهدید، در شرق سوریه سرنگون کرده است.

سرهنگ ماروتو در این باره اظهار داشت: هواپیمای ائتلاف موفق شد در نزدیکی پایگاه «دهکده سبز» با هواپیمای بدون سرنشین درگیر شود و آن را سرنگون سازد.

در همین حال، شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا نیز به نقل از برخی مسئولان در دولت این کشور ادعا کرد که پهپاد سرنگون شده، ایرانی بوده و در نزدیکی نیروهای آمریکایی مستقر در شرق سوریه پرواز کرده است.

این در حالی است که برخی گزارش های مطبوعاتی شامگاه شنبه از پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز میدان گازی «کونیکو» در حومه شرقی استان مرزی دیر الزور در شرق سوریه به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه گاز طبیعی این کشور و یکی از پایگاه های نظامی نیروهای آمریکایی خبر داده و تاکید کرده بودند که این هواپیما به پرواز خود تا حومه میدان نفتی «العمر» (بزرگ ترین میدان نفتی سوریه و یکی دیگر از اماکن استقرار نیروهای آمریکایی) ادامه داده تا این که از سوی سامانه های پدافند هوایی مستقر در این میدان سرنگون شده و به دنبال آن نیز بالگردهای آمریکایی در حد فاصل هر دو میدان مذکور به پرواز درآمدند/ شفقنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها