گزارش یک فیلم

عذرخواهی به‌ جای توجیه

کد خبر: 1089756

رئیس سازمان زندان‌ها به خاطر برخوردها و وقایع تلخی که در ویدئوی جنجالی اخیر دیدیم، عذخواهی کرد. صریح، روشن و بدون بهانه تراشی.

عذرخواهی به‌ جای توجیه

گروه سیاست سایت فردا - محمد مهدی حاج مهدی، رئیس سازمان زندان‌ها در صفحه توییتر خود نوشته است: «در خصوص تصاویر زندان اوین، مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداومند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تاثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم.»

توییت عذرخواهی

وی این توضیح را در پی انتشار ویدئویی خبرساز و جنجالی ارائه کرد. ویدئویی که یک گروه هکر که نام خود را گروه «عدالت علی» گذاشته‌اند، منتشر کردند. در این ویدئو تصاویر آزار دهنده از برخورد با زندانی مشاهده می‌شد و این امر با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد. کاربران در فضای مجازی این نحوه برخورد را با شعارها و آرمان‌های دستگاه قضا متناقض خوانده و خواستار توضیحاتی شدند. در عین حال محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری موضوع شدند.

دایره واکنش‌ها حتی به چهره‌های سیاسی نیز رسید. مثلا محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در صفحه توییتر خود نوشت: «آقای قوه قضائیه. در مورد فیلم های بیرون آمده از دوربین های زندان اوین توضیح بدهید. حتما دنبال این هستید که فیلم ها را چه کسی بیرون داده. اوکی دنبالش کنید. به ملت هم بگید. ولی مهمتر اینکه بگویید چرا این اتفاقات افتاده. چرا واقعا؟»

ناگفته نماند که در این بین رسانه‌های معاند نیز برای گرفتن ماهی خود از آب گل‌آلود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. واکنش رئیس سازمان زندان‌ها به این قضیه اما در نوع خو قابل توجه بود و به احتمال زیاد نقش مهمی در کاستن از حواشی ایجاد شده خواهد شد. شاهد آنکه کاربری در فضای مجازی با اشاره به آن نوشت: «عذرخواهی و پذیرش مسئولیت بدون توجیه کردن شاید برای اولین بار از یک مسوول جالب توجه است».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها