موافق با وزیر پیشنهادی علوم:

درخشان: زلفی گل چالش های جامعه علمی کشور را به خوبی می شناسد

کد خبر: 1089809

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به خوبی نیازهای دانشگاهی را می شناسد و شخصیتی معتبر در محافل علمی دنیا است.

درخشان: زلفی گل چالش های جامعه علمی کشور را به خوبی می شناسد

در جلسه علنی نوبت صبح روز سه شنبه (۲ شهریور) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، عبدالناصر درخشان در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،گفت: محمدعلی زلفی گل فردی با سابقه، باتجربه و صاحب نام است و در محافل علمی دنیا هم شخصیتی معتبر است و نیازهای دانشگاهی را به خوبی می شناسد.

وی بیان کرد: امروز توانمندی علمی و فناوری کشورها مظهر اقتدار آنان است و گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌هایی در این زمینه و ارتقای توان علمی کشور دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای برون رفت از چالش های علمی کشور برنامه دارد. تولید علم یکی از مسائل بسیار مهم است که زلفی گل در برنامه های خود به این موضوع به خوبی اشاره کرده و گفته که به دنبال تولید بومی علم در کشور است، چرا که تولید علم در کشور منجر به اقتدار ایران می شود.

درخشان ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری مقالات علمی زیادی دارد و نشان می دهد که این ظرفیت نخبه می تواند سکان این وزارتخانه حساس را برعهده بگیرد. جامعه فرهنگی کشور هم وی را قبول دارند، چرا که زلفی گل چالش های جامعه علمی کشور را به خوبی می شناسد و راهکارهایی برای برون رفت از این چالش ها دارد.

وی اظهارداشت: زلفی گل چهره ای وزین و انقلابی است و قطعا می تواند از عهده مسئولیت های وزارت علوم، تحقیفات و فناوری براید. مخالفان وی می گویند که زلفی گل سابقه وزارت ندارد در حالی که بسیاری از وزرای پیشین ما هیچ کدام سابقه وزارت نداشتند و این مسئله نباید ملاک عمل باشد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها