ترقی: باید تعریف دولت در سایه را روشن بیان کنیم

کد خبر: 1090387

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آنچه امروز کمک کننده است امیدوار کردن مردم نسبت به آینده کشور است.

ترقی: باید تعریف دولت در سایه را روشن بیان کنیم

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره چگونگی کمک احزاب به دولت جدید سیزدهم گفت: در درجه اول باید دید که آیا خود دولت آماده پذیرش دیدگاه‌ها و نظرات احزاب را دارد یا خیر؟

او ادامه داد: در صورتی که دولت پذیرای دیدگاه‌ها و نقطه نظرات احزاب باشد، احزاب می‌توانند در ارائه برنامه جهت اجرای سیاست‌های دولت جدید وارد عمل شوند و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند تا دولت از آن پیشنهادات استفاده کند. آنچه که در شرایط امروز کمک کننده به نظر می‌رسد امیدوار کردن مردم توسط احزاب نسبت به آینده کشور و حل مشکلات معیشت شان در آینده است، این موضوع هم با بررسی دقیق برنامه های دولت ، تنظیم و تحلیل این برنامه ها و کمک به اجرای مطلوب این برنامه ها اجرایی می‌شود تا بتواند مشارکت مردم را مجددا افزایش دهد و هم انگیزه مردم برای همکاری با دولت در تحقق اهداف دولت سیزدهم افزایش دهد.

باید تعریف دولت در سایه را روشن بیان کنیم

فعال سیاسی اصولگرا درپاسخ به اینکه آیا روحیه دولت مشورت پذیر است؟ گفت: تا الان دولت از همه به صورت عام نظر خواسته است، نه اینکه به صورت خاص نظر احزاب را جویا شود بلکه این نظر خواهی عام عمدتا مربوط به پبشنهادات‌شان برای مسئولیت های اجرایی و معرفی افراد برای تهیه بانک اطلاعاتی برای مدیریت کشور است، ما در حوزه مردمی کردن دولت و افزایش مشارکت مردم در فعالیت های دولت نیازمند به برنامه ریزی هایی هستیم که وزرای کشور و وزارتخانه های اقتصادی و فرهنگی باید طراحی کنند تا سهم مردم را در مردمی کردن دولت و مشارکت احزاب و گروه ها در حکمرانی کشور بتوانند کاملا مشخص کنند.

ترقی با اشاره به تشکیل دولت سایه توسط احزاب به عنوان بازوی کمکی دولت بیان کرد: باید دید که مفهوم این امر چیست؟ یک زمان قرار است در سایه بمانیم تا فعالیت های دولت را رصد کنیم و زمان دیگری وجود دارد که به موازات وزارتخانه ها کارگروه های تخصصی را تشکیل دهیم که آنها به عنوان کارگروه های مشورتی به وزارتخانه ها کمک کنند و اتاق فکر وزارتخانه ها برای اجرای مطلوب برنامه ها باشند. این تعریف دوم می‌تواند کمک کننده دولت باشد، اما طبعا تعریف اول به نوعی مچ گیری و پیدا کردن نقاط ضعف به حساب می آید تا کمک به دولت./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها