امیری: مجلس در رأی اعتماد بالا به کابینه سنگ تمام گذاشت

کد خبر: 1090745

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: یکی از مشکلات کشور انقطاع رابطه مدیران با مدیریت قبل از خود است، اما من از معاون قبلی پارلمانی رئیس‌جمهور خواسته‌ام که این ارتباط حفظ شود.

امیری: مجلس در رأی اعتماد بالا به کابینه سنگ تمام گذاشت

 سید محمد حسینی که با حکم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به سمت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شده بود، امروز (شنبه) با حضور در محل کارش فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

حسینی در مراسم تکریم و معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این معاونت و معاونت‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها نقش موثری در همکاری سه قوه دارند، گفت: امروز به عنوان اولین روز کاری بنده به شمار نمی‌رود، از شنبه ۳۰ مرداد ماه رئیس جمهور بنده را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور پارلمانی منصوب کردند، در این مدت که در مجلس بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی مطرح بود جلسات متعددی برگزار شد، همچنین سفری به اصفهان به مناسبت هفته دولت داشتم و امروز در محل کار خود حاضر شدم.

وی با تاکید بر خدمات حسینعلی امیری در مسئولیت‌های مختلف خود از وی خواست ارتباط خود را با این دفتر حفظ کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در این چند روز با توجه به برگزاری جلسات رای اعتماد، کار خود را به سرعت آغاز کردم؛ یکی از مشکلات کشور انقطاع رابطه مدیران با مدیریت قبل از خود است، اما من از آقای امیری خواسته ام که این ارتباط حفظ شود.

حسینی با بیان اینکه مجلس در مسائل مختلف با دولت در ارتباط است تاکید کرد: رای اعتماد به وزرا نمونه‌ای از ارتباط مجلس با دولت است؛ در این دوره دیدیم وزرا با درصد بالایی از رای توانستند کار خود را آغاز کنند. رئیس جمهور در صحبت‌های خود اشاره کرد که برای انتخاب وزرا از چند مرجع استعلام گرفتیم و اگر در آینده هم مشکلی ایجاد شود با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم هر سه قوه با هم به خوبی کار کنند. معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها نقش موثری در این رابطه دارند.

مجلس در رأی اعتماد بالا به کابینه سنگ تمام گذاشت

حسینعلی امیری معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور نیز در این مراسم، گفت: مجلس دارای وظایف متعددی است و وزرای دولت می‌توانند با کسب رای اعتماد بر کرسی وزارت بنشینند، دولت و مجلس اگر همدل باشند و درک مشترکی داشته باشند، موفق خواهند بود. من جز بزرگواری از نمایندگان چیز دیگری ندیدم، در چند روز اخیر مجلس با رای اعتماد بالا به وزرا هم سنگ تمام گذاشتند.

معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در روزهای آغازین با موضوع رای اعتماد و بررسی‌ها روبرو بودند خدا قوت می‌گویم و با کمال میل اگر کمکی نیاز باشد آماده همکاری هستم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور در شرایط خطیر و تحریم‌های ظالمانه است و در این شرایط همدلی و همراهی و استفاده از تجربیات می‌تواند راهگشا برای حل مشکلات مردم و کشور باشد.

گفتنی است، تداوم تعامل همکاری بیشتر میان دولت و مجلس، با اولویت حل مشکلات معیشتی و اقتصادی از جمله برنامه‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور به شمار می‌رود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها