دیدار و رایزنی وزیر خارجه ایران با نخست‌وزیر عراق

کد خبر: 1090995

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان درباره پروژه‌های اقتصادی فیمابین و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین با نخست وزیر عراق گفت و گو کرد.

دیدار و رایزنی وزیر خارجه ایران با نخست‌وزیر عراق

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور در ابعاد مختلف آن گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست حمایت از عراق، حضور خود به نمایندگی از ریاست جمهوری کشورمان را تأکیدی بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از عراق دانست.

امیر عبداللهیان همچنین در خصوص پروژه‌های اقتصادی فی‌مابین که منافع اقتصادی آن به دو کشور باز می‌گردد و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین نیز با نخست وزیر عراق به گفتگو وتبادل نظر پرداخت.

مصطفی الکاظمی نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حسن همجواری و راهبردی دانستن روابط دو کشور، از نقش سازنده و پایدار ایران در حمایت از عراق و همچنین حضور هیئت عالی‌رتبه ایرانی در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با «الحلبوسی»: ایران از برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در عراق حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به انتخابات پارلمانی آتی عراق حمایت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات زودرس به عنوان عرصه‌ای برای تبلور آرا مردم این کشور را مورد تاکید قرارداد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات عالی‌رتبه عراقی در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق دیدار و ضمن تبریک برگزاری موفق این نشست، اهمیت روابط پارلمان‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد و دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای عراقی خود را تجدید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با توجه به انتخابات پارلمانی آتی عراق حمایت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات زودرس بعنوان عرصه‌ای برای تبلور آرا و خواست مردم این کشور را مورد تاکید قرار داد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها