مالکی: طالبان باید سریع تر وارد مذاکره شود

کد خبر: 1091092

سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: طالبان باید هر چه سریعتر با بقیه گروه ها و اقوام مذاکره کرده و چاره اندیشی کند تا یک دولت موقت تشکیل بدهد در غیر این صورت مشکلات مانند گرانی تورم روز به روز بیشتر می شود.

مالکی:  طالبان باید سریع تر وارد مذاکره شود

«فداحسین مالکی»، سفیر سابق ایران در افغانستان،  در خصوص تحولات اخیر افغانستان اظهار کرد: تقریبا بعد از دو هفته که از حضور طالبان در کابل می گذرد ما هنوز سردرگمی و در برخی مناطق استان و کشور هرج و مرج مشاهده می کنیم و از همه مهمتر نگرانی و دغدغه هایی مردم و دستگاه های دولتی، در آنجا دارند.

او افزود: به همین دلایل خیلی از مردم به فرودگاه ها هجوم می آورند که از کشور خارج شوند اینها علایم خوبی نیست و طالبان باید هر چه سریعتر با بقیه گروه ها و اقوام مذاکره کرده و چاره اندیشی کند تا یک دولت موقت تشکیل بدهد در غیر این صورت مشکلات مانند گرانی تورم روز به روز بیشتر می شود.

مالکی ادامه داد: افغانستان در موضوعات تجاری و اقتصادی دادوستد بالایی با کشورهای همسایه داشت ولی الان به حداقل رسیده است شرایط، شرایط خوبی نیست اتفاقاتی که اخیرا در فرودگاه کابل می افتد انفجاراتی که داعش و طالبان به همدیگر پاس می‌دهند همه اینها از اراده آمریکایی ها خارج نیست یعنی خود آمریکایی ها مسبب همه بدبختی ها هستند.

او تصریح کرد: امروز هرج و مرج را می بینیم و این کشور برمی گردد به 20 سال قبل که آمریکایی ها افغانستان را تحویل گرفتند.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس در خصوص وضعیت پناهجوهای افغانی در مرزهای ایران عنوان کرد: افغان ها به مرزهای 6 کشور همسایه رفته اند و چاره ای جز این ندارند و به هر طریق ممکن دادوستد مرزی ما با ملاحضات بیشتری در حال انجام است در دوغارون و میلک./ برنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها