خضریان: تخلف در اوین محرز و حتماً با خاطیان برخورد می‌شود

کد خبر: 1091356

در پی مأموریت رئیس مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ از زندان اوین بازدید کرد

خضریان: تخلف در اوین محرز و حتماً با خاطیان برخورد می‌شود

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: «در پی انتشار تصاویری از زندان اوین، فیلم‌های زندان مورد بازبینی دقیق قرار گرفت. با نظر ریاست محترم مجلس، به همراه جمعی از اعضای کمیسیون و نمایندگان مردم تهران بازدید چندساعته‌ای از زندان اوین داشتیم».

 «آنچه مسلم است این است که این اتفاقات تلخ است و کام همۀ مردم را تلخ کرده است.  نقض کرامت انسانی گاهی ناشی از محدودیت‌هاست، همچون تعداد بیش از استاندارد زندانیان در ندامتگاه‌ها که موجب بروز مشکلاتی جهت حفظ کرامت انسانی زندانیان می‌گردد که در جای خود باید تمهیداتی اندیشید. اما گاهی این موضوع ناشی از رفتارهای غیرانسانی است که این بخش غیرقابل توجیه است».

«مردم باید اطمینان پیدا کنند که اراده‌ای برای نقض کرامت انسانی زندانیان وجود ندارد.

در این جلسه هم که در زندان اوین برگزار شد، تمامی فیلم‌ها مجدداً با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان قوه قضاییه و دادستانی کل و مسئولان ذی‌ربط بررسی شد. تخلف برخی موارد برای ما محرز شد که حتما باید با خاطیان برخورد شود».

 «ترک فعل برخی از مسئولان برای ما مسلم است و به همین دلیل برخورد قانونی با مسئولان خاطی مورد انتظار است. فیلم‌هایی که منتشر شده فیلم‌های آرشیوی بوده و ضمن اینکه به نظر می‌رسد دسترسی به اصل دوربین‌ها انجام نشده است».

 «نتایج جمع‌بندی کمیتۀ قضایی و حقوقی کمیسیون و در نهایت کمیسیون اصل ۹۰ را خدمت مردم اعلام خواهیم کرد. آنچه به‌شکل گسترده درباره تضییع حقوق زندانیان یا خدشه‌دار شدن کرامت زندانیان در حال انتشار است، طبق نظارت میدانی و بررسی صورت گرفته چنین نیست، بلکه این تصاویر تجمیعی از تخلفات آرشیوی از سال‌های گذشته بوده و در یک زمان کوتاه رخ نداده. البته حتی یک مورد هم زیاد است و همۀ کشور باید نسبت به آن حساس باشند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها