ایزدخواه: وزارت صمت به جای خودروساز، صنعت خودرو را ببیند

کد خبر: 1091643

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزارت صمت به عنوان سیاست‌گذار حوزه صنعت باید به جای خودروساز، صنعت خودرو را ببیند.

ایزدخواه: وزارت صمت به جای خودروساز، صنعت خودرو را ببیند

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیبا انتقاد از رفتار دولت‌ها نسبت به صنعت خودروسازی گفت: دولت‌های پیشین خود را متولی خودروساز می‌دانستند و نه متولی صنعت خودروسازی؛ آنها مراقب حساب‌های مالی و سودآوری خودروسازان بودند که شیوه‌ای غلط است. وزارت صمت به عنوان سیاست‌گذار حوزه صنعت باید صنعت خودرو را ببیند و صرفاً دو خودروساز شبه دولتی و خصولتی دیده نشوند.

وی تصریح کرد: باید قطعه‌سازان، طراحان، تأمین کنندگان، مصرف کنندگان و نظام توزیع در صنعت خودرو دیده شوند. امیدواریم با نگاه مناسبی که از دولت جدید و آقای فاطمی‌امین وزیر صمت، سراغ داریم، زنجیره تأمین خودرو رو به اصطلاح برود.

ایزدخواه با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی اظهار کرد: سال‌ها یک روال سنتی و عقب‎‌مانده در ساختارهای اداری کشور وجود دارد؛ این در حالی است که جوانان نگاه‌های مبتکرانه و جدیدی دارند که با نگاه انتقادیشان، موجب نوگرایی در شیوه‌های مدیریت خواهند شد. شیوه‌های سیاست‌گذاری باید عوض شود و حتی برخی حوزه‌های کشور را که به‌ صورت قرون وسطایی اداره می‌کنیم، باید تغییر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جوان‌گرایی و تخصص سیاست‌گذاری باید در کنار یکدیگر دیده شوند، اظهار کرد: کسی که سال‌ها استاد دانشگاه، استاد برتر یا پژوهشگر برتر بوده و یا مقاله‌های بسیاری در رشته‌اش داشته است، لزوماً به معنای توانمندی او در مدیریت وزارتخانه نیست. هم به دلیل تضاد منافع و هم تخصص‌گرایی در حوزه سیاست‌گذاری باید به سمت نیروهای سیاست‌پژوهی رفت که مسائل چالشی در سیاست‌گذاری کشور را بفهمند و کار کرده باشند./ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها