«فردا» گزارش می‌دهد

برخورد با خاطیان در مرحله تاکید

کد خبر: 1092271

رئیس سازمان زندان‌های کشور با انتشار حکم عزل فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در دی ماه سال گذشته به علت نظارت ضعیف بر عملکرد پرسنل بر سابقه‌دار بودن برخورد با تخلفات در سازمان زندان‌ها تأکید کرد.

برخورد با خاطیان در مرحله تاکید

گروه سیاست سایت فردا – فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین که نشانگر عدم رعایت حقوق زندانی و برخورد خلاف شان انسانی بود، آنطور که در ابتدا گفته می‌شد محصول هک دوربین‌ها و جدید نبود. بررسی‌هایی که از سوی قوه قضاییه و کمیسیون اصل 90 مجلس انجام شد این را ثابت کرد که برخی از تصاویر قدیمی است اما این موضوع در اصل قضییه تغییری ایجاد نکرده و مطالبه برخورد با خاطیان همچنان جدی و قابل توجه است. 

همانطور که سخنگوی قوه قضاییه نیز در اولین نشست خبری خود گفت «صحنه‌های منتشر شده از زندان اوین با قانون مغایر بوده و قابل توجیه نیستند». 

او خواستار تعمیم ندادن تخلف چند نفر از کارکنان به کل سازمان زندان‌ها بود اما این را هم گفت که «در این پرونده 6 نفر شناسایی و 4 نفر به دادسرای نظامی معرفی شدند، دستور احضار دونفر نیز صادر شده است». پیش از آن نیز نمایندگان در کمیسیون اصل 90 مجلس که از سوی قالیباف مامور رسیدگی به این جریان شده بودند از محرز بودن تخلف گفته و خواستار برخورد شدند. 

برخورد مورد انتظار اما انگار هنوز در مرحله تاکید کردن‌ها است و تا اجرایی و محقق شدن فاصله دارد! شاهد آنکه محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌های کشور که همان ابتدای کار با عذرخواهی صریح و شفاف خود موضعش را در این قضیه نشان داد، با انتشار حکم عزل فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در دی ماه سال گذشته به علت نظارت ضعیف بر عملکرد پرسنل بر سابقه‌دار بودن برخورد با تخلفات در سازمان زندان‌ها تأکید کرده است. 

او در صفحه توییتر خود نوشت: «واضحه، نصب دوربین برای ثبت تخلف و پیگیری آنهاست، همانطور که سخنگوی محترم قوه گفتند: این تخلفات سابقه رسیدگی دارد. ولی فقط برای آرامش خاطر هموطنان عزیزی که نگران شده اند، تصویر دستورعزل فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ به دلیل نظارت ضعیف برعملکرد پرسنل را، منتشر میکنم.» 

حال باید منتظر ماند و دید که برخورد با خاطیان که به قول حاج محمدی و به گواه سندی که رو کرده، مسبوق به سابقه است در فقره اخیر چطور انجام می‌شود و رضایت افکار عمومی را فراهم می‌کند یا خیر.  


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها