حضور سرزده رئیس‌جمهور در جمع عزاداران زابلی

کد خبر: 1092571

رئیس جمهور ظهر امروز پس از بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، در جمع عزاداران حسینی در زابل حضور یافت.

حضور سرزده رئیس‌جمهور در جمع عزاداران زابلی

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی ظهر امروز پس از بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان،  در جمع عزاداران حسینی در زابل حضور یافت.

وی در سخنانی با بیان اینکه از خداوند متعال شاکریم که توفیق داد در این اجتماع حسینی حضور داشته باشم، ا‌ظهار داشت: ‌‌‌اجتماع با‌صفای امروز شما  یادآور روحیه عاشورایی مردم این منطقه است؛ ‌این ارادت به امام حسین(ع) سرمایه بزرگ مردم منطقه است که باید شور و شعور حسینی‌شان همواره حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از حضور در منطقه سیستان در گفت و گو با نمایندگان و مسئولان استان، از وضعیت منطقه مطلع شدم‌ و از زمانی که وارد این منطقه شده‌ا‌م؛ در بازدید از برخی روستاها ‌و چاه نیمه‌ها در جریان آخرین وضعیت منطقه و مشکلات قرار گرفتیم، افزود: ‌مسئله کمبود نزولات آسمانی، مشکلات کمبود آب، وضعیت کشاورزی و بعضی از مشکلاتی که از آن رنج می‌برید مثل بیکاری، وضعیت اقتصادی، کسب و کارها، وضعیت معیشت و مشکل نبود گاز و همه مشکلاتی که شما می‌دانید و با تمام وجود لمس کردید.

وی با بیان اینکه از لحظه شروع به کار دولت به محرومیت‌ها، مشکلات و کمبودها توجه ویژه کرده‌ام، ادامه داد:‌ باید دنبال حل اینها رفت، اینکه آیا حل شدنی است یا نیست می‌خواهم بگویم با داشتن سرمایه‌های خوب‌، توکل به خدا و اعتماد به نفسی که در این منطقه وجود دارد مشکلات قابل حل هستند.

‌رئیسی ‌با بیان  اینکه نیروی انسانی کارآمد،  ارزشمند و  متراکم در کشور  کم نداریم، تصریح کرد:‌ برای حل مشکل آب راهکار وجود دارد یکسری راهکارهای طولانی مدت مثل انتقال آب از دریای عمان از این موارد است، اما یکسری طرح‌های زود‌بازده مثل استفاده از فناوری آب ژرف وجود دارد که امروز سه تا چهار چاه ژرف در این منطقه حفر شده ‌و می‌تواند افزایش این چاه‌ها آب را به دست مردم برساند.

وی با بیان اینکه باید ازر ظرفیت ‌چاه نیمه‌ها برای رفع مشکل کم آبی بهر‌ه ‌بگیریم، گفت: ‌ آقای استاندار، آقای فرماندار، مسئولان آب در منطقه نسبت به این موضوع اقدام کنند‌./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها