«فردا» گزارش می‌دهد

استقبال اصلاح‌طلبان از چراغ سبز اژه‌ای به خواسته‌های زنان

کد خبر: 1093990

اظهارات دیروز رئیس قوه قضاییه درباره لزوم تغییر برخی قوانین به نفع زنان با واکنش‌های مثبت بسیاری همراه بود.

استقبال اصلاح‌طلبان از چراغ سبز اژه‌ای به خواسته‌های زنان

گروه سیاست سایت فردا – محسنی‌اژه‎ای که بعد از رئیس جمهور شدن رئیسی، ریاست دستگاه قضا را به عهده گرفت با رویکردها و اقدامات خود نظر اصلاح‌طلبان را جلب و این امید را در مجموعه جریان‌های سیاسی ایجاد کرده که تحولات مثبتی در راه است. او بعد از تماس و نظرخواهی از چهره‌ها و حقوق‌دانان مطرح فارغ از نگرش سیاسی آن‌ها، بازدید از زندان‌ها و توجه به وضعیت زندانیان امنیتی را در دستور کار قرار داد. گام دیگر او توجه به مسائل و مطالبات حوزه زنان است که با استقبال قابل توجهی هم همراه شده است. 

رئیس قوه قضاییه دیروز در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اجتماعی از ضرورت تغییر در برخی قواعد و مقررات به نفع زنان سخن گفت و روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» نوشت: « همین سخنان کافی است تا بارقه‌ای از امید در میان فعالان حقوق زنان روشن شود؛ زیرا این اولین‌بار است که ضعف و نقصان در رابطه با حقوق زنان از سوی عالی‌ترین مقام قضائی کشور مورد نقد واقع می‌شود؛ مقامی که می‌تواند در جهت اصلاح قوانین در این حوزه تأثیرات چشمگیر و ماندگاری بگذارد.»

فاطمه راکعی دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش نیز این سخنان اژه‌ای را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرده که با این اقدام با نظرخواهی از کارشناسان و فعالان حوزه زنان انجام شود. 

طیبه سیاووشی ، نماینده پیشین مجلسی نیز در مصاحبه‌ای با «جهان صنعت» از این رویه اژه‎ای استقبال کرده است. البته او تاکید می‌کند که این کار اولا باید در تعامل بین قوا انجام شود و دوما موانعی پیش رو دارد. وی در توضیح موانع مورد اشاره نیز از وجود جریان‌هایی سخن می‌گویند که مایل هستند با ارائه روایتی متفاوت و در تقابل با زنان از اسلام، محدودیت‌های حوزه زنان را افزایش دهند. با این وجود ابراز امیدواری می‌کند که رئیس قوه قضاییه بدون نگرانی از مانع‌تراشی‌های این جریانات تندرو و در تعامل با مجلس و دولت تغییرات لازم در قوانین حوزه زنان را پیگیری کرده و به این ترتیب از آسیب‌ها و تبعیض‌ها در این حوزه بکاهد.

گفتنی است تعامل مورد اشاره سیاوشی ، در دسترس به نظر می‌رسد. دلیلش این است که اکنون دولت در اختیار رئیسی است که او هم در دوره حضور خود در قوه قضاییه نهایت همراهی را با دولت وقت برای تدوین لایحه تامین امنیت زنان کرده بود. شاهد دیگر این مدعا نیز همین است که روزنامه دولتی «ایران» در شماره امروز تیتر یک خود را به اظهارات اژه‌ای درباره تغییر قوانین حوزه زنان اختصاص داده و به تمجید از همه اقدامات بدیعی که او از روز قبول این مسئولیت تا کنون انجام داده، پرداخته است.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها