واحدهای کوچک کشاورزی وارد بازار سرمایه می‌شوند

کد خبر: 1094446

واحدهای کشاورزی خرده‌مالکی و کوچک‌مقیاس وارد بازار سرمایه می‌شوند. این مصوبه‌ای بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامۀ بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» تصویب کردند.

واحدهای کوچک کشاورزی وارد بازار سرمایه می‌شوند

سرویس سیاسی فردا: واحدهای کشاورزی خرده‌مالکی و کوچک‌مقیاس وارد بازار سرمایه می‌شوند. این مصوبه‌ای بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامۀ بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» تصویب کردند.

 

نمایندگان، در جلسۀ علنی صبح چهارشنبه، مادۀ دهم طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» را تصویب کردند. طبق این ماده، وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با درنظرگیری اعتبارات در بودجۀ سالیانه، برای یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید، بسته‌های تشویقی و حمایتی‌ای را برای تجمیع و تبدیل مزارع و واحدهای کشاورزی خرده‌مالکی و کوچک‌مقیاس تهیه کند و به شرکت‌های کشت و صنعت یا سهامی زراعی کوچک ارائه کند. این شرکت‌ها ترجیحاً باید قابلیت عرضه و معامله در بورس یا خارج از بورس تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را داشته باشند.

دستورالعمل اجرایی، شرایط تأسیس و نحوۀ حمایت از این شرکت‌ها، ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراشدن این قانون، با پیشنهاد مشترک وزیر کشاورزی و سازمان بورس، ابلاغ می‌شود. | پایان خبر

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها