مصباحی مقدم : عمل به وعده ها بهترین وسیله بازگرداندن اعتماد به مردم است

کد خبر: 1094614

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صداقت و امانت‌داری همه مسئولان منشا شکل‌گیری اعتماد در جامعه است.

مصباحی مقدم : عمل به وعده ها بهترین وسیله بازگرداندن اعتماد به مردم است

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت بازسازی اعتماد عمومی در کشور بیان کرد: برای بازگشت سرمایه اجتماعی به کشور ما دو مبنا نیاز داریم که این دو محور در کلام پیامبر اعظم (ص) نیز آمده است که فرموده اند: خداى عزوجل هیچ پیامبرى را نفرستاد، مگر با راستگویى و برگرداندن امانت.

او ادامه داد: صداقت و امانت‌داری منشا شکل‌گیری اعتماد در جامعه است. اصلا در جامعه بشری زمانی ارتباط انسان‌ها را با همکاری، همدلی و هم افزایی افژایش می یابد که با هم صادقانه سخن گفته و به وعده خود وفا کنند؛ مسئولیت ها امانت محسوب می‌شوند و مردم با انتخاب خود مسئولیت را به عنوان یک امانت بزرگ الهی بر عهده رئیس جمهور نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان قرار می دهند. 

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم افزود: امانت داری و حفظ امانت به این معناست که مسئول تمام همت خود را به کار بگیرد تا این امانت را به خوبی صیانت کند. علاوه بر این مساله صداقت مهم است که اگر مردم از مسئولان صداقت را شاهد باشند عمل به وعده ها بهترین وسیله بازگرداندن اعتماد به مردم است؛ همانگونه که اعتماد سوزی شده و وعده های داده شده توسط مسئولان گذشته فراموش شد و اعتماد از دست رفت، همانگونه هم باید با صداقت و امانت‌داری و وفای به عهد این اعتماد مجدا باید احیا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اعتماد باعث کاهش هزینه های اجتماعی خواهد شد؛ یعنی هزینه برخوردها، تظاهرات و اعتراضات کاهش یافته و نتیجه این خواهد شد که اگر دولت وعده ای بدهد حتما عمل خواهد کرد و ارتباط نزدیک با مردم را موجب خواهد شد؛ مردم وقتی خواسته هایشان را مستقیم با مسئولان مطرح کنند احساس می‌کنند که بین آنها و مسئولان ارتباط برقرار است و می‌توانند به سادگی مسائل خود رامطرح کرده و نیازی به اعتراض  نیست./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها