همکاری ارتش ایران با روسیه و چین برای آموزش‌های نظامی

کد خبر: 1094624

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: امسال به طور وسیع در کشورهای روسیه و چین ورود پیداکردیم و مشارکت در عرصه‌های مختلف را با این کشورها آغاز کرده‌ایم.

همکاری ارتش ایران با روسیه و چین برای آموزش‌های نظامی

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره تبادلات آموزش نظامی با کشورهای دوست و همسایه گفت: در حوزه تربیت و آموزش اصطلاحی داریم که در آن می‌گوییم علم طبقه بندی ندارد و هر کجا که بتوانیم آن را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذاریم. البته سایر کشورها نیز بدین گونه عمل می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حوزه تبادل دانشجو با سایر کشورها، ارتش جمهوری اسلامی ایران در دافوس ارتش از دانشجویان سایر کشورها میزبانی کرده و دانشجویانی را هم به خارج از کشور اعزام می‌کند.  

معاون تربیت و آموزش ارتش درباره تبادلات علمی و دانشی بین کشورهای مختلف گفت: تبادلات دانشجو در قالب تفاهم‌نامه‌های که ما بین کشورها وجود دارد در حال انجام و اجرایی شدن است. کشورهایی که به ایران دانشجو اعزام می‌کنند از دانش تاکتیکی و رزمی به روز ایران اسلامی که حاصل تجربیات دفاع مقدس و محور مقاومت است، استفاده می‌کنند. اکنون نیز از ۵ کشور در دانشگاه دافوس آجا میزبانی می‌کنیم و دانشجوهایی را هم به این کشورها اعزام کرده‌ایم.

امیر سرتیپ شیخ در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تبادلات علمی و دانشی ارتش از سطح فعلی ارتقاء پیدا کرده و با سایر کشورها نیز برقرار شود، اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با مذاکره با کشورهای دیگری این کار را انجام دهیم. اما این کار ملاحظاتی دارد و آن‌ها را باید در نظر بگیریم. ما برای تعامل و تهاتر دانشجو با سایر کشورها مقرراتی داریم که در حال انجام این کار با درنظر گرفتن این مقررات هستیم.

وی ادامه داد: امسال به طور وسیع در کشورهای روسیه و چین ورود پیداکردیم و مشارکت در عرصه‌های مختلف را با این کشورها آغاز کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم این کار را در عرصه‌های مختلف توسعه بدهیم به نحوی که هم آن‌ها از دانش نظامی ایران بهره‌مند شوند و هم ما از دانش نظامی این کشورها بهره‌مند شویم. /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها