قالیباف: برخی از مفاسد اقتصادی کنونی ریشه در ضعف ادارۀ اقتصادی کشور دارد

کد خبر: 1095643

هماهنگی سه قوه در امور کشور جای شکر دارد، و باید تلاش کنیم این هماهنگی منجر به هم‌افزایی شود و إن‌شاءالله با اتکا به آن بتوان مشکلات مردم را حل کرد

قالیباف: برخی از مفاسد اقتصادی کنونی ریشه در ضعف ادارۀ اقتصادی کشور دارد

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مسئولان ارشد قوۀ قضاییه:  «به‌عنوان یک راوی، که این مسیر ۴۰سالۀ انقلاب اسلامی را طی کرده، می‌گویم که باید بادقت به مسائل پیش‌رو سر توجه کرد تا بتوانیم، در گام دوم انقلاب، نتیجۀ درستی به دست آوریم».

 «سه مؤلفه ریشۀ موفقیت بزرگ و عالی بقا و رشد نظام جمهوری اسلامی است: امام جامعه، امت یعنی مردم و شهروندان، و همچنین باور امام و امت به سنت‌های الهی. این‌ها سه مؤلفه‌ای است که باعث بقای جمهوری اسلامی شده است».

 «از سوی دیگر، بحث ادارۀ کشور مطرح است و متأسفانه باید گفت که به‌دلیل سوءمدیریت‌ها نمی‌توان نمرۀ مناسبی به ادارۀ کشور داد، زیرا به هیچ‌کدام از سه مؤلفه که موجب بقای نظام شده در ادارۀ کشور توجه نشده است».

 «امروز در حوزه‌های ساختاری، کارکردی، و رفتاری دچار چالش‌های جدی هستیم، اگر برای این مسائل چاره‌اندیشی نکنیم، حتماً در گام دوم انقلاب دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد».

 «هماهنگی سه قوه در امور کشور جای شکر دارد، و باید تلاش کنیم این هماهنگی منجر به هم‌افزایی شود و إن‌شاءالله با اتکا به آن بتوان مشکلات مردم را حل  کرد».

 «مهم‌ترین چالش کشور مباحث اقتصادی است. در حوزۀ اقتصادی، بحث مفاسد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، هرچند معتقدم اکنون ما در مدیریت و ادارۀ اقتصادی کشور دچار بحران بیشتری هستیم و برخی از مفاسد اقتصادی کنونی ریشه در ضعف ادارۀ اقتصادی کشور دارد. منابع اقتصادی و مالی خوبی در کشور وجود دارد و اعداد و ارقام نیز این موضوع را نشان می‌دهد. همچنین ما در حوزۀ مدیران و افراد اشخاص قابلی داریم، اما به‌دلیل ضعف مدیریت مشکلات اقتصادی به وجود آمده است».

 «تا زمانی که رویکردها و ضعف مدیریتی و نظارتی و کارکردی اصلاح نشود، اوضاع اقتصادی درست نخواهد شد. در صورت داشتن مدیریت صحیح، اقتصاد کشور را باوجود تحریم می‌توان در یک برنامۀ پنج‌ساله به ثبات رساند».

 در این نشست، علاوه‌بر رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، وزیر دادگستری، مدیرکل تدوین طرح و لوایح معاونت حقوقی قوۀ قضاییه، رئیس دیوان عدالت اداری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوۀ قضاییه، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و معاون وزارت دادگستری حضور داشتند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها