تشکیل هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی

کد خبر: 1095686

عضو هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی گفت: این هیات کار خود را به زودی آغاز می‌کند و بنا داریم کاری حرفه ای، آسیب شناسانه، علمی، قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا هم خلاءهای قانونی و ضمانت‌های اجرایی بررسی و هم متخلفان به مردم معرفی شوند.

تشکیل هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی

عضو هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی گفت: این هیات کار خود را به زودی آغاز می‌کند و بنا داریم کاری حرفه ای، آسیب شناسانه، علمی، قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا هم خلاءهای قانونی و ضمانت‌های اجرایی بررسی و هم متخلفان به مردم معرفی شوند.

مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: در سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، توافق‌هایی حاصل شده است که به نظر اطلاع‌رسانی کافی به مجلس و افکار عمومی نشده است در حالی که امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است بنابراین از رییس مجلس و هیات رییسه می‌خواهم افراد ذی‌ربط از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و رییس سازمان انرژی اتمی را به مجلس دعوت کرده تا توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی کار خود را آغاز می‌کند و بنا داریم کاری حرفه ای، آسیب شناسانه، علمی، قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا هم خلاءهای قانونی و ضمانت‌های اجرایی بررسی و هم متخلفان به مردم معرفی شوند.

شریعتی افزود: هر مجموعه‌ای که حتی یک ریال از اموال عمومی استفاده کند مورد بررسی قرار خواهد گرفت، همچنین آمادگی داریم علاوه بر دستگاه‌های نظارتی و گزارش‌های رسمی از گزارش‌های مردمی نیز استفاده کنیم و به زودی سامانه آن را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره تحول در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور، خاطرنشان کرد: در حالی که یکی از مهمترین شعارهای آیت الله رییسی و دولت سیزدهم تحول آفرینی بود و اکنون در حال ادامه این مسیر هستند اما یکی از مهمترین نیازهای امروز تحول در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور است اما این مهم از سال ۱۳۹۷ که دستور رهبری را در پی داشت و ایشان جلسه اختصاصی با دولت در این زمینه گذاشته اند تاکنون روی زمین مانده و تحول در ساختار بودجه و نظام بودجه ریزی انجام نشده است.

شریعتی تاکید کرد: افرادی که مسوول وضع موجود کشور هستند و بودجه سالیانه را در سازمان برنامه و بودجه تنظیم می‌کردند یا اعتقادی به این تحول نداشته یا عزم و اراده ای نداشته اند مجددا مسوول بررسی و تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شده اند و این موجب تعجب و تاسف است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها