روایت عباس زاده مشکینی از جلسه کمیسیون امنیت ملی

کد خبر: 1095717

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امورخارجه در جلسه عصر امروز این کمیسیون حضور یافت و اعلام کرد،صحبت‌های او درباره قانون هسته‌ای مجلس تحریف شد.

روایت عباس زاده مشکینی از جلسه کمیسیون امنیت ملی

محمود عباس زاده مشکینی، با اشاره به حضور «حسین امیرعبداللهیان» در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،گفت: در این جلسه مباحثی پیرامون دیپلماسی خارجی در خصوص افغانستان مطرح و بر ضرورت حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر تاکید شد.

وی بیان کرد: در این جلسه تاکید شد که ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم افغانستان است. برای مثال فعالیت کنسولی ما برای کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران است و در این جلسه گفته شد که جریان حاکم فعلی بخشی از واقعیت افغانستان است.

امیرعبداللهیان: صحبت‌هایم درباره قانون لغو تحریم‌ها تحریف شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیرعبداللهیان در این جلسه گفت که در نشست با سردبیران رسانه ها گفتم که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، مسیر دولت در بحث هسته ای را مشخص کرده اما عرایض بنده در این باره تحریف شده است.

عباس زاده مشکینی گفت: قرار است وزیر امور خارجه ماه آینده نشستی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با دستور کار توسعه روابط اقتصادی برگزار کند و سفرای ایران در برخی از کشورهای مستقل و دوست نیز که ظرفیت خوبی دارند و زمینه همکاری خوبی هم با ما دارند، در این نشست حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس مباحث مطروحه در این جلسه، ستاد افغانستان مجددا در وزارت خارجه کار خود را آغاز کرده است و همچنین از هفته آینده تغییرات مدیریتی در وزارت خارجه شروع می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در جلسه امروز با وزیر امور خارجه مطرح شد که خروج آمریکا از منطقه و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه از جمله محورهای بحث نشست بغداد بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها